۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۴۱۵
امام جمعه بهشهر:

بصیرت و روشن بینی مهم ترین پایه های فکری بسیج است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، بصیرت و روشن بینی را یکی از مهم ترین پایه های فکری بسیج عنوان کرد و با بیان این که بسیج روشنفکر است، گفت: بسیج، بسیاری از فتنه ها را تشخیص می دهد و اگر این نیروی مردمی با بصیرت نباشد نمی توانیم در مقابل فتنه ها و فتنه سازی‌های دشمن بایستیم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز در دیدار خواهران بسیجی این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: الحمد الله در جامعه ما زنانی هستند که به کوثر نزدیک باشند.

 

وی با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س)، افزود: حضرت فاطمه (س) لیله القدر است و منظور آن است که مردم نتوانستند، حضرت زهرا(س) را هم مانند قدر درک کنند.

 

حجت الاسلام جباری بیان داشت: قرآن، توجه به ولایت و رهبری و بخشش در راه خدا، کانون توجهات حضرت زهرا(س) در زندگی بود.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که تفکر بسیجی جایگاه ارزشمندی دارد، عنوان کرد: پیشرفت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور را مرهون زحمات بسیج هستیم.

 

وی تفکر بسیجی را تفکر اسلام ناب محمدی دانست و بیان داشت: بسیجیان باید با همه وجود ایمان خود را تقویت کنند و باید نسبت به اوضاع و احوال آگاه و چشم بیدار جامعه باشند.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر این که اگر لحظه ای غفلت شود، انحراف صورت می گیرد، گفت: ایمان، اخلاص، ایثار و ایستادگی از ویژگی بسیج و بسیجیان است.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که بسیج نورانی و آگاه است، بیان داشت: امروز تفکر بسیجی در مقابل همه مستکبران ایستاده است و قدرت‌های پوشالی را به هیچ گرفته و مهم‌ترین مسأله این است که ما باید بسیجی بمانیم.

 

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که بسیجی ماندن به این است که از خودمان مراقبت کنیم و بدانیم که ذات مقدس خداوند پشتیبان ما است، خاطرنشان کرد: یک بسیجی همواره با بصیرت و ولایت مداری گوش به فرمان ولایت است تا از آرمان های انقلاب و نظام دفاع کند.

 

وی با اشاره به این که رهبر انقلاب درباره‌ بسیجی دو پایه فکری معرفی کردند که یکی از آن اعتقاد به مسؤولیت انسان است، گفت: احساس مسؤولیت در مقابل جامعه، خدا و در مقابل ارزش ها یک وظیفه مهم است.

 

امام جمعه بهشهر، بصیرت و روشن بینی را یکی از مهم ترین پایه های فکری بسیج عنوان کرد و با بیان این که بسیج روشنفکر است، ادامه داد: بسیج، بسیاری از فتنه ها را تشخیص می دهد و اگر این نیروی مردمی با بصیرت نباشد نمی توانیم در مقابل فتنه ها و فتنه سازی‌های دشمن بایستیم.

 

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه ما از زمان جنگ بیشتر است زیرا در آن زمان خط دشمن شفاف و واضح بود، اما امروز شناسایی دشمن بصیرت می خواهد. در آن زمان جهاد ما جهاد اصغر بود ولی حالا جهاد ما جهاد اکبر است و میدان مبارزه ما سخت تر و نیازمند خودسازی عمیق است.

 

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب امام راحل برای حاکمیت اسلام است، تصریح کرد: همه کسانی‌ که بنیانگذار کبیر انقلاب و امام خامنه‌ای را همراهی می‌کنند به صراحت می‌گویند که ما برای احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی به صحنه آمدیم.

 

وی مقصد نهایی امام خمینی(ره) را اسلام عدالت‌خواه، ظلم‌ستیز و اسلامی خواند که همه مجاهدانش، مدافع رنج‌دیدگان و مظلومان هستند، یادآور شد: اگر استکبار بخواهد در برابر اسلام بایستد ما نیز در برابر همه دنیای آنان می‌ایستیم.

 

امام جمعه بهشهر با واکاوی اسلام آمریکایی اظهار داشت: امام خمینی(ره) واژه اسلام آمریکایی را وارد اصطلاحات سیاسی کرد و اسلام آمریکایی همان اسلام بی‌تفاوت، مزدور و نوکر استکبار است و امروز می‌بینیم که گروهک تروریستی داعش و وهابیت از بن‌لادن تا ملا‌عمر همان اسلام آمریکایی هستند و می‌خواهند علیه اسلام ناب محمدی آن را ترویج کنند.

 

وی با تاکید بر این که ما باید شاخصه‌های اسلام ناب محمدی را که از سوی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای تبیین شده‌اند مورد توجه بیشتری قرار دهیم، ادامه داد: ما باید آفاتی که در کمین اسلام ناب محمدی است را شناسایی کنیم و به این نقطه واقف باشیم که سبک شمردن دین از جمله این آفات است./1317/202/ب1

ارسال نظرات