۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۴۴۴۳
آیت الله سلیمانی:

کسانی که روحیه استکبارستیزی ندارند از چارچوب اندیشه امام خارج شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سلیمانی با تأکید بر اهمیت روحیه استکبارستیزی، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» بیانگر حضور در متن انقلاب، استواری بر اندیشه امام و آشنایی با فلسفه قیام انبیا و امام امت است و در همین راستا کسانی که روحیه استکبارستیزی ندارند از چارچوب اندیشه امام خارج شده‌اند.
يت الله عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در همایش هزار نفری دانشجویان بسیجی شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان که در سالن کوثر دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: انبیا برای انجام دو مأموریت مبعوث شدند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: نخستین مأموریت پیامبران عبادت و پرستش خداوند بود که در قالب آن یک پیوند عمیق بین خود و کانون اصلی قدرت، کمال و علم برقرار کردند.

 

وی دومین مأموریت اصلی انبیا را اجتناب از طاغوت دانست و بیان کرد: آنان تلاش کردند تا طاغوت را از صحنه زندگی بشر و حاکمیت جامعه دور کنند حقیقتا هردو مأموریت در دستور کار امام، رهبری و انقلاب ما نیز قرار گرفت.

 

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اهمیت روحیه استکبارستیزی اظهار داشت: اگر روزی در زندگی و نحوه مدیریت خود، روحیه ستم ستیزی و استکبارستیزی نداشته باشیم، پیدا است که در چارچوب اندیشه امام نیستیم شعار «مرگ بر آمریکا» بیانگر حضور شما در متن انقلاب، استواری بر اندیشه امام و اشنایی با فلسفه قیام انبیا و امام امت است.

 

وی اضافه کرد: امام راحل فرمود تمام فریادهای خود را بر سر آمریکا بزنید ایشان، آمریکا را به عنوان دشمن اصیل و واقعی نظام تعیین کردند و برای ما ثابت شده که آمریکا یک نظام خبیث و دردمنش است و علیه مظلومین جهان جنایت می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به دو ویژگی اصلی دانشجویان بسیجی ابراز داشت: اولا دانشجویان بسیجی التزام به دین و قرآن و  مذهب خود دارند و ثانیا روحیه استکبارستیزی آنان مثال زدنی است.

 

وی افزود: اگر نوع تربیت دانشجویان به عنوان امید جامعه و نگهبان امروز نظام، بر اساس دو اصل عبادت خدا و اجتناب از طاغوت باشد قوام نظام تضمین خواهد شد.

 

امام جمعه زاهدان به سخنان رهبری درباره دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دانشجو باید سیاست بداند نه اینکه سیاسی‎‌کار یا سیاست‌زده باشد به این معنی که دشمن و نحوه مقابله با آن را به خوبی تشخیص دهد آنگاه دانشجوی سیاس در چارچوب ارزش‌های نظام خواهیم داشت دانشجویان هرگز نباید به یک جریان سیاسی وابسته باشند بلگه زبان گویای ارزش‌های نظام باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز شما به عنوان طلایه داران عرصه حفط ایدئولوژی و چارچوب نظام شناخته می‌شوید که حق‌پرست و استکبارستیز هستید./831/202/ب2

ارسال نظرات