۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۳۰۴۴۹۰
امام جمعه شاهرود:

حقیقت روحیه بسیجی معنای حقیقی انتظار فرج است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهرود گفت: بسیجی همواره پا به رکاب است و هر لحظه و هر زمان در صحنه و میدان دفاع از ارزش‌های دین حاضر است و این معنای حقیقی انتظار فرج است.
امام جمعه شاهرود در گردهمايي طلاب سمنان امام جمعه شاهرود در گردهمايي طلاب سمنان امام جمعه شاهرود در گردهمايي طلاب سمنان امام جمعه شاهرود در گردهمايي طلاب سمنان امام جمعه شاهرود در گردهمايي طلاب سمنان امام جمعه شاهرود در گردهمايي طلاب سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه شاهرود، در همایش روز قشر بسیج طلاب و روحانیون که به میزبانی سمنان و با حضور طلاب و روحانیون شهرستان‌های سرخه، سمنان و مهدی‌شهر در محل امامزاده یحیی(ع) این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: صندوق ذخیره عزت و امنیت استراتژیک ما که در لحظات حساس به‌کار می‌آید بسیج است.

 

وی افزود: امروز اگر می‌بینیم آمریکا تصمیم می‌گیرد گزینه نظامی را عملی کند، اما در ذهنش از روحیه بسیجیان در هراس است در حالی که اگر داشته‌های اقتصادی و نظامی‌مان را مقایسه کنیم آنها برتری دارند، بدان علت است که روحیه بسیجی در مواقع خاص و حساس قابل ترجمه نیست و می‌تواند خالق عکس العمل‌هایی باشد که همه داشته‌های دشمن را تضعیف کند.

 

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دارایی صندوق ذخیره ما در باب عزت و امنیت؛ بسیج است، گفت: بسیجی پا به رکاب است و هر لحظه و زمان در صحنه و میدان عمل حاضر است و این معنای منتظر واقعی است و به فرموده شهید مطهری منتظرترین عالم، مجاهدترین عالم است و هر ملتی که مجاهدت تر است آن ملت منتظرتر است و بسیجی در یک کلام یعنی ما آماده و پابه رکاب باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهار داشت: بسیج طلاب و دانشجویی از جایگاهی بس عظیم برخوردار هستند و به تعبیر حضرت امام، بسیج طلاب و دانشجویی قشری از اقشار مستضعفین است و این قشر برای این است که مبارزه با استکبار را توجیه علمی و منطقی کند و اینها پایگاهی هستند که باید نقاط ضعف استکبار را به مردم مستعضف دنیا نشان دهند.

 

نایب رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان خاطر نشان کرد: کار ما طلاب و روحانیان جلوداری سپاه حق و حقیقت برابر مستکبران عالم و توجیه مبارزات مستضعفین برابر مستکبرین است و باید گفت ما اگر خود را توجیه نکنیم و دچار شبهه شویم و غافل شویم دیگر معلوم نیست چه بر سر ملت آید.

 

امام جمعه شاهرود اضافه کرد: ملت ایران رسالت مهمی بر دوش دارد و آن این است که محور تحول عالم باشد همانا ملت ایران زمینه ساز ظهور است، بنابراین باید استکبارستیز باشیم و این را هم توجیه عقلانی و هم شرعی پشتوانه سازی می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان نیز در این همایش در سخنانی بر اهمیت وقف و موقوفات و توجه طلاب و روحانیون و تبلیغ و اطلاع رسانی همگانی در این خصوص تأکید کرد و گفت: ما با آغوشی باز از تمامی طلاب و روحانیانی که خواستار تبلیغ و حضور در فعالیت‌های این اداره هستند، استقبال می کنیم و در کارهای ویژه‌ای همچون طرح تابستانی نشاط معنوی و هیئت امنای اماکن متبرکه نیازمند حضور طلاب و روحانیون هستیم./977/202/ب3

ارسال نظرات