۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۴۵۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

25 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبری در بخش اوقاف تخصیص یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در سال جاری 25 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رهبری به این استان به منظور تعمیر و تجهیز بقاع متبرکه و مساجد خراسان شمالی تخصیص یافت.
حجت الاسلام سهرابي مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، بیان اینکه اکنون در این استان بیش از پنج هزار موقوفه با حدود 10 هزار رقبه ثبت شده است، افزود: همچنین در خراسان شمالی 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه حراست از موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان از جمله رویکردهای اصلی نهاد اوقاف است، افزود: حفظ و حراست از عمل خیر واقفان و تلاش برای اجرای دقیق نیات آنها، علاوه بر اینکه وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه است، بر عهده آحاد مردمی که از آثار و برکات نیات واقفان استفاده می کنند نیز هست.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری با تلاش و پیگیری های انجام شده 25 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در بخش اوقاف تخصیص یافت و برای تعمیر و تجهیز بقاع متبرکه و مساجد استان هزینه می شود.

 

وی افزود: همچنین تا پایان تیرماه امسال از محل اعتبارات سال 93 نیز در مجموع 61 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبری برای تعمیر و تجهیز بقاع متبرکه و مساجد سطح استان جذب و هزینه شد.

 

قرارداد اجاره هزار رقبه خراسان شمالی تجدید و تنظیم شد

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به فعالیت های واحد بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، عواید موقوفات استان به میزان 107 درصد محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت عواید بقاع متبرکه خراسان شمالی نیز به میزان 99 درصد محقق شده است، افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان برای 20 موقوفه فاقد درآمد استان نیز ایجاد درآمد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: در مدت مزبور برای هزار و 123 رقبه خراسان شمالی تجدید قرارداد و یا تنظیم قرارداد اجاره جدید صورت گرفت.

 

اجرای هفت طرح جامع عمرانی در امامزاده های خراسان شمالی

وی در ادامه با اشاره به تهیه طرح جامع برای هفت امامزاده شهرستان های مختلف این استان، خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال در زیربنای بیش از چهار هزار مترمربع از بقاع متبرکه فاقد درآمد و کم درآمد استان عملیات اجرایی عمرانی انجام شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه همچنین در مدت مزبور 12 هزار مترمربع عملیات ساخت و ساز در پروژه های عمرانی بقاع متبرکه دارای بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفت، گفت: افزون بر این از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 500 مترمربع تعمیر و نگهداری رقبات عرصه و اعیان وقف اجرایی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این نهاد در سال جاری اضافه کرد: با عنایت به اختصاص سهمیه استخدامی اداره کل اوقاف و امور خیریه به تعداد 20 نفر در سال های گذشته، فرآیند استخدام تعداد 18 نفر از متقاضیان استخدامی در اوایل سال جاری پایان یافته و تمامی آنها در اداره کل و ادارات شهرستان ها جذب و مشغول به کار شده اند.

 

به گفته وی همچنین در سال جاری مراحل استخدامی سه نفر نیروی انسانی جهت به کارگیری در شهرستان راز و جرگلان و اداره کل پیگیری شد و مرحله مصاحبه سه برابر ظرفیت متقاضیان در آبان ماه امسال پایان یافت./9314/303/ب1

ارسال نظرات