۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۰۴۵۶۷
کارشناس مذهبی:

حضرت زینب با صبوری در مقابل مشکلات از نهضت عاشورا دفاع کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این که حضرت زینب(س) همراه با صبوری در مقابل مشکلات، از نهضت عاشورا دفاع کرد، گفت: زینب کبری(س) با خطبه های غراء در قصر یزید و ابن زیاد مجالس آنان را به عزاداری تبدیل کرد.
جشنواره حضرت زينب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صفارزاده، کارشناس مذهبی در سلسله جلسات «در سایه سار رضوان» مبحث «صبر و استقامت حضرت زینب (س)» که صبح امروز در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر کس ذره ای از مصایبی که بر زینب کبری (س) وارد شد بر او وارد شود زنده نخواهد ماند.

 

وی به کودکی حضرت اشاره و بیان کرد: حضرت زینب (س) در 4 سالگی جدشان پیامبر اکرم (ص) را از دست دادند و مصایب اهل بیت (ع) بعد از شهادت پیامبر (ص) شروع شد. شهادت مادر و پدر و برادرانشان و ظلم و رنجی که مردم بر این خاندان وارد می کردند همه را زینب (س) دید و مقاومت کرد.

 

این کارشناس مذهبی به رنج و مصایبی که زینب کبری (س) بعد از شهادت امام حسین (ع) گرفتار شدند اشاره کرد و افزود: رنج گرسنگی و شکنجه و آزار دشمنان و تحمل شهادت برادر و عزیزانشان، حضرت را بسیار رنجور و پیر کرد که حتی همسرشان ایشان را نشناخت.

 

صفارزاده با بیان این که حضرت زینب (س) همراه با صبوری در مقابل مشکلات، از نهضت عاشورا دفاع کرد، گفت: زینب کبری (س) با خطبه های غراء در قصر یزید و ابن زیاد مجالس آنان را به عزاداری تبدیل کرد و حتی سبب شدند یزید و ابن زیاد گریستند و از حضرت زینب و امام سجاد (ع) عذرخواهی کردند.

 

وی حضرت زینب (س) را ولایت مدار دانست و خاطرنشان کرد: ایشان از ولی خود امام سجاد نیز تبعیت می کردند.

 

کارشناس مذهبی اضافه کرد: مشکلات اجتماعی و اقتصادی نباید انسان را از خدا غافل کند و دین را کنار بگذارد. حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) ماندند تا اسلام زنده بماند.

 

وی به وظیفه مردم در زمانه کنونی پرداخت و تصریح کرد: دشمن بسیار جری شده و حتی به کودکان هم رحم نمی کند وظیفه ما این است که پشتیبان ولایت فقیه بوده و از ایشان پیروی کنیم.

 

صفارزاده با بیان این که آیا حضرت زینب (س) در برابر مصایب گریه و زاری کردند، گفت: حضرت زینب (س) نخستین کسی است که بر حسین (ع) گریستند ولی عزاداری علنی نکردند، چون امام حسین (ع) ایشان را قسم داده بودند «دشمن شاد کن نباش، مبادا آه و فغان کنی و صورتت را خراش دهی.»

 

وی در پایان اظهار کرد: هنگام سختی نباید تنها گریست باید مقاومت و راه حل مشکل را پیدا کرد./861/203/ب1

ارسال نظرات