۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۰۴۵۸۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری تشریح کرد؛

نقش زنان در استمرار و تداوم فرهنگ عاشورا و جریان مهدویت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش زنان در استمرار و تداوم فرهنگ عاشورا و جریان مهدویت، گفت: در این راستا ترویج فرهنگ ابتذال از برنامه های دشمن برای انحراف جامعه از آرمان های انقلابی و ارزش های اسلامی است.
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در همایش زینبیون این استان که با حضور طلاب خواهر در حوزه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج، به بیان ویژگی های این مجموعه پرداخت و گفت: بسیج یک مجموعه کامل از انسان های مؤمن و کار آمد در تمامی عرصه ها است.

 

وی با بیان این که بسیج پاک ترین، فداکارترین و آماده به کارترین مجموعه در نظام است که برای دوستان امید و برای دشمنان بیم و نا امیدی در بر دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره بسیج فرمودند: اگر امروز بسیج نباشد کمیت انقلاب لنگ می زند.

 

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به این که قرار گرفتن در صراط مستقیم راهی جز جهاد و روحیه شهادت طلبی ندارد، افزود: یکی از برکات دفاع مقدس تکرار عاشورا و تجلی شهادت طلبی بود که به حمدالله امروز نیز این روحیه در بین مردم و خصوصا بسیجیان زنده است و تا ظالم و ظلم وجود دارد، شهادت نیز افتخار ما است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و جایگاه زنان در گسترش فرهنگ حسینی گفت: در دو جریان بزرگ الهی زنان نقش آفرینی جدی و مؤثر دارند؛ یکی از این جریانات عاشورا است که به اراده پروردگار به صورت یک مکتب همیشگی برای تربیت نسل انسان باقی بماند و در این میان نقش زنان غیر قابل انکار است.

 

وی با اشاره با بیان این که عمده ترین نقشی که زنان در کربلا ایفا کردند نقش پیامبرگونه بود، تصریح کرد: حضرت زینب(س) که سردمدار این جریان بود به خوبی توانست عاشورا را به یک جریان ماندگار برای همیشه تاریخ تبدیل کند و می توان گفت جریان کربلا با خون سیدالشهدا(ع) آغاز و با تلاش بانوان عاشورائی و در رأس آنان حضرت زینب(س) ماندگار شد.

 

حجت الاسلام سرافراز در ادامه به نقش زنان در شکل گیری جریان مهدویت اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از روایات آخر الزمان اشاره به نقش جدی زنان در یاوری حضرت مهدی(عج) دارد که یکی از ویژگی های این زنان آخر الزمانی دشمن شناسی آنان است.

 

وی با بیان این که امام محمد باقر(ع) در روایتی یکی دیگر از ویژگی های زنان مهدی(عج) یاور را محجبه بودن آن ها عنوان می کنند، ادامه داد: همانگونه که تداوم حادثه کربلا را زنان برعهده داشتند، زنان آخر الزمانی هم در استمرار و تداوم جریان مهدویت نقش بسزایی دارند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که امروز در زمینه سازی ظهور دو جریان حضور دارند که در برپایی حکومت مهدوی نقش جدی و کلیدی ایفا می کنند به طوری که این دو جریان هم می توانند ظهور را جلو بیاندازند و هم می تواند موجب تأخیر در غیبت شوند، ابراز داشت: این دو جریان شامل یکی جریان زنان و دیگری جریان خانواده هستند که در اهمیت این دو رکن اساسی همین بس که دشمنان همه تلاش خود را بر برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای انحراف این دو عنصر گذاشته اند.

 

این مقام مسؤول، ترویج فرهنگ ابتذال را از برنامه های دشمن برای انحراف جامعه از آرمان های انقلابی و ارزش های اسلامی دانست و افزود: آنان می دانند که اگر بتوانند این دو عنصر را از دامان مهدویت جدا کنند و به فرهنگ مبتذل بکشانند، بخشی از راه را رفته اند چرا که زن یک عنصر فرهنگ ساز است و این نکته را دشمن به خوبی پی برده است که فرهنگ مهدویت از طریق زنان به جامعه منتقل می شود؛ بنابراین به خوبی می دانند که برای به تأخیر انداختن ظهور باید روی مسأله حجاب و عفاف کار بکنند.

 

حجت الاسلام سرافراز اضافه کرد: از آنجایی که از طریق دیدن، فرهنگ شکل می گیرد، دشمن ابزار خود را ماهواره قرار داده و به آرامی در حال نابودی خانواده ها که سلول جامعه مهدوی را تشکیل می دهند، هستند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که خیانت یکی از آسیب هایی است که خانواده ها در آخر الزمان به آن مبتلا می شوند، گفت: متأسفانه نقطه کانونی سریال های ماهواره ای و شبکه های صهیونیستی خیانت است؛ از دیگر آسیب ها می توان به شراب خواری، زنا، وجود و نگه داری سگ، بی غیرتی در مردان و رواج موسیقی حرام اشاره کرد./9457/202/ب1

ارسال نظرات