۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۵۸۹
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

جشنواره استانی علامه حلی در آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی از برگزاری هشتمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) ویژه بررسی آثار پژوهشی طلاب جوان حوزه‌های علمیه خبر داد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از انتشار فراخوان پذیرش اثر از سوی دبیرخانه هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) در تبریز خبر داد و اظهار داشت: جهان اسلام و تهدیدات اندیشه تکفیر و افراطی‌گری موضوع بخش ویژه این دوره از جشنواره است.


وی در تشریح محور اصلی هشتمین دوره جشنواره نیز گفت: گروه‌های علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره عبارت از تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) است.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: طلاب جوان سراسر حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان تا پایان آذر ماه فرصت دارند پس از ثبت‌نام در سامانه اینترنتی جشنواره، آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه واقع در تبریز، بلوار 29 بهمن، طبقه دوم کتابخانه ولی‌عصر(عج)، مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی ارسال کنند.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه باشد، خاطرنشان کرد: حداکثر سن شرکت‌کنندگان در هشتمین جشنواره علامه حلی(ره)، 31 سال می‌باشد، ضمن این‌که تمامی آثار بایستی با اصول تعریف شده از سوی دبیرخانه ارسال شوند.


وی با بیان این‌که به صاحبان آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، گفت: هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) به همت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و با همکاری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران جوان حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می شود.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از برگزاری مرحله استانی جشنواره و تجلیل از برگزیدگان، آثار برتر استان جهت رقابت با آثار برتر سایر استان‌ها به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال می‌شود و به این ترتیب، آثار برتر یک استان، شانس برگزیده شدن در جشنواره سراسری علامه حلی(ره) را نیز خواهند داشت.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که جشنواره علامه حلی(ره) در پانزده استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان، خوزستان، سمنان، کرمان، فارس، قزوین، قم، گلستان، مازندران، همدان و یزد دارای دبیرخانه استانی است، افزود: این جشنواره نقش مهمی در پویایی علمی و پژوهشی در مدارس علمیه استان داشته است./935/303/ب1

ارسال نظرات