۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۰۴۶۰۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی:

اربعین حسینی، مقابله ای در برابر اسلام هراسی است/ تداوم شعار استکبارستیزی به برکت نام و یاد امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که شعار استکبار ستیزی و مبازره با ظلم به برکت نام و یاد امام حسین(ع) حیات و تداوم دارد، گفت: کنگره عظیم اربعین حسینی، ظرفیت و مقابله ای در برابر دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام اسدالله اسدي

حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اربعین را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اهل بیت پیامبر(ص) و به ویژه امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: اهل بیت(ع) در طول حیات خویش، دوستان و پیروان خود را به زیارت اربعین توصیه می کردند و امام حسن عسکری(ع)، زیارت اربعین را یکی از نشانه های مؤمنان معرفی فرموند.

 

وی با اشاره به اهمیت و ارزش زیارت اربعین برای مردم عراق، تصریح کرد: عراقی ها در طول تاریخ براساس عهد و پیمانی الهی، حضور در حرم و بارگاه امام حسین(ع) و زیارت ایشان را به عنوان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین برنامه های خانوادگی خود می دانند که اهمیت و احترام ویژه ای برای آن دارند.

 

حضور گسترده ایرانی ها در اربعین یکی از برکات انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه  به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبری چند سالی است که مردم ایران نیز سعی دارند که در روز اربعین در کنار حرم امام حسین(ع) باشند و این همایش و بلکه کنگره عظیم دوست داران اهل بیت پیامبر(ص) را در این سرزمین مقدس به نمایش بگذارند.

 

حجت الاسلام اسدی، کنگره عظیم اربعین حسینی را لبیک گویی نسبت به ولی فقیه و در راستای پاسخگویی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) خواند و اظهار کرد: افزون بر ارزش و جایگاه بالایی که زیارت اربعین و به ویژه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که دارای برکات و آثار فراوانی برای جامعه اسلامی، دینی و پیروان اهل بیت(ع) دارد، این حضور میلیونی دارای آثار فردی دنیوی و آخرتی بسیاری برای عاشقان حضرت است و در واقع بیعت کردن با امام حسین(ع) در زمان امام زمان(عج) محسوب می شود.

 

کنگره عظیم اربعین حسینی، قدرت نمایی پیروان امام حسین به جهانیان است

وی با تأکید این که شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) برای تحقق تفکر ظلم ستیز امام حسین(ع) از هیچ تهدیدی نمی هراسند، خاطر نشان کرد: حضور باشکوه در راهپیمایی بی نظیر اربعین حسینی به دنیا نشان می دهد که پیروان اهل بیت(ع) برخلاف خطرات و تهدیدهای انجام شده، هرگز ترس و وحشتی از آن ها ندارند و نسبت به اعتقادات خود همچنان مقاوم و محکم هستند.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی افزود: دوست داران اهل بیت پیامبر(ص) در این مسیر عشق و دلدادگی، قدم های ارزشمندی برخواهند داشت تا به جهان ثابت کنند که پیروان امام حسین(ع) زنده اند و حیات سیاسی دارند و همچنان در پیشبرد تعالیم مکتب ائمه(ع) و به دنبال یکپارچه سازی ارزش های اسلامی و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان این که کنگره عظیم اربعین حسینی دارای پتانسیل و ظرفیت ارزشمندی در نمایش قدرت شیعیان و پیروان امام حسین(ع) است، اظهار کرد: باید از ظرفیت این حرکت عظیم برای معرفی اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی(ص) که امام راحل(ره) و رهبری بیان کردند و نیز معرفی تفکر اهل بیت(ع) و پیروان ایشان به جهان استفاده کرد.

 

اربعین حسینی، مقابله ای در برابر گروه های تکفیری داعش است

وی در ادامه، حضور میلیونی اربعین حسینی را به عنوان مقابله ای در برابر گروه های تکفیری و داعش دانست و تصریح کرد: همایش عظیم اربعین حسینی در واقع ظرفیتی برای معرفی اسلام به تشنگان حق و حقیقت است و نیز مانعی برای تحقق هدف دشمنان اسلام است که تلاش دارند، اسلام ناب محمدی(ص) را در قالب و نمادهای تفکر جاهلی داعش و نوعی اسلام هراسی به جهانیان معرفی کرده و چهره اسلام را مخدوش سازند.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که این جمعیت میلیونی از تمام اقشار شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) افزون بر برکات فراوان فردی، آثار اجتماعی و سیاسی نیز دارد، خاطر نشان کرد: پیام سیاسی اجتماعی کنگره عظیم اربعین حسینی این است که به سیاست مداران استکبار ستیز جهان بفهماند و نشان دهد که پیروان امام حسین(ع)، حول محور تفکر حضرت حرکت می کنند و شعار استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم در طول تاریخ به برکت نام و یاد حضرت سیدالشهدا حیات و تدوام دارد.

 

حجت الاسلام اسدی در ادامه با یادآور شدن این که ما پیرو شعار «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) هستیم، تأکید کرد: همان طور که حضرت حسین(ع) با ظلم و باطل بیعت و همراهی نکردند، ما نیز به پیروی از امام خویش هرگز با استکبار ستیزان جهانی دست بیعت و دوستی نمی دهیم بلکه همواره در مسیر تحقق منویات و سفارش های حضرت حرکت می کنیم./844/302/ب1

ارسال نظرات