۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۰۴۶۶۴
آیت الله شبستری در جمع طلاب خارجی:

وظیفه روحانیت صیانت از دین الهی است/ جامعه المصطفی فرصتی برای ترویج اسلام در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که وظیفه روحانیت در ترویج و صیانت از دین الهی سنگین‌تر است، گفت: جامعه‌المصطفی(ص) فرصتی برای ترویج اسلام در جهان است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز عصر امروز در دیدار جمعی از طلاب خارجی و اساتید جامعه المصطفی(ص) تبریز، اظهار داشت: نصرت دین الهی مورد دعوت و تأکید قرآن کریم است و ناصر دین الهی خود مورد نصرت الهی قرار خواهد گرفت.


وی یکی از طرق نصرت الهی را از راه زبان دانست و ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق نصرت زبانی دین الهی است، کسانی که اقدام به این فریضه می کنند بهترین بندگان الهی هستند، در جامعه لازم است عده‌ای به این فریضه الهی اقدام کنند.


عضو خبرگان رهبری روحانیت و علمای دین را عهده دار وظیفه سنگین‌تری نسبت به دین عنوان و تصریح کرد: دعوت روحانیت به دین باید از روی منطق برهان و استدلال باشد، روحانیت باید با تفقه در دین و شناخت معارف دینی مردم را انذار کنند.


وی دومین طریق نصرت دین الهی را نصرت مالی و سومین راه را نصرت جانی با جهاد و جانفشانی در راه دین الهی دانست و افزود: سعادت جامعه بشری اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد، از این رو جهاد و جانفشانی عده‌ای برای صیانت از دین الهی مطلوب و ارزشمند خواهد بود.


امام جمعه تبریز حرکت امام حسین(ع) را در راستای حفظ دین عنوان و تأکید کرد: امام حسین(ع) برای حفظ دین و صیانت از ارزش های اسلامی جان خود و فرزندانش را به خطر انداخت و به شهادت رسید، این نشان از ارزش و اهمیت دین الهی دارد.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب برای تخریب باور های ملت و مسلمانان، ابراز داشت: دشمن بعد از نبرد سخت نظامی و تحریم اقتصادی نتوانست راه به جایی برد، از این رو دشمن تلاش دارد از راه تهاجم فرهنگی نظام را به ضعف بکشاند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شرایط امروز را سخت و حساس خواند و اظهار داشت: امروز تحصیل و تعمیق در معارف دینی یک وظفیه شرعی و واجب الهی است تا بتوان شبهات و شک هایی که به مردم درباره دین الهی القاء می شود را پاسخگو بود.

 

وی با تأکید بر مغتنم دانستن دوران جوانی، جوانی را از دوران های طلایی عمر خواند و افزود: بهره‌گیری از دوران جوانی مورد تأکید آموزه‌های دینی است، جوانی به قدری اهمیت دارد که خود فصل مهمی از زندگی بشر است، عبادت و کسب تقوا در این دوران باید مورد توجه باشد.


آیت الله شبستری گفت: انقلاب اسلامی و کشور ایران فرصتی برای تمام علاقه‌مندان به فرهنگ تشیع در جهان است و جامعه‌المصطفی بستر آن را فراهم کرده است، تربیت و هدایت جامعه نخست نیازمند تحصیل و عالم شدن است، از این رو طلبه باید تحصیل علوم دینی را مورد توجه و دقت قرار دهد./854/202/ب2

ارسال نظرات