۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۳۰۴۶۸۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

اجتماع اربعین حسینی مانور قدرت امت اسلام در برابر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران، پیاده‌روی اربعین را تجلی عظمت اسلام، محبان امام حسین(ع) و مانور قدرت شیعیان در مقابل دنیای استکبار دانست و گفت: حرکت دینی و سیاسی راهپیمایی اربعین در سراسر دنیا بی سابقه است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امشب در مراسمی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، با اشاره به اهمیت و عظمت زیارت اربعین، گفت: امام حسن عسکری(ع) در حدیث معروف خود به پنج نشانه مهم مؤمن اشاره می فرماید که از آن جمله خواندن زیارت اربعین است.

 

وی با بیان این که زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به ویژه در روز اربعین در کلام ائمه اطهار(ع) از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است، افزود: در حدیث داریم که خدای تبارک و تعالی براى زیارت کربلاى امام حسین(ع)، پاداش هزار حج و عمره قرار داده است. به تعبیر بزرگان ما چنین جایگاهی به خاطر آن است که حج هم به برکت عاشورای حسینی باقى مانده و به طور کلی ادامه حیات اسلام در سایه خون پاک شهیدان کربلا میسر شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اربعین حسینی در فرهنگ دینی ما اهمیتی بسیار دارد، تصریح کرد: پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات اسلام است که در سایه قرآن و عترت شکل می گیرد.

 

وی هدف از این اجتماع بزرگ را تقویت وحدت مسلمانان در جهان اسلام دانست و پیام آن را مبارزه با ظلم و استکبار عنوان کرد و گفت: پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) از سنت های ارزشمند مسلمانان در اربعین حسینی است.

 

حجت الاسلام علیزاده پیاده‌روی اربعین را تجلی عظمت اسلام، محبان امام حسین(ع) و مانور قدرت شیعیان در مقابل دنیای استکبار دانست و بیان داشت: حرکت دینی و سیاسی راهپیمایی اربعین در سراسر دنیا بی سابقه است.

 

وی با بیان این که عشق مردم به امام حسین(ع) یک کار خدایی است و این بالاترین سرمایه امت اسلام است، ادامه داد: محبت و عشق به اهل بیت(ع) سرمایه ای است که جهان اسلام باید از این ظرفیت عظیم بهره بگیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در سال گذشته 20 میلیون زائر در اربعین حضور داشتند گفت: این اجتماع یک نوع مانور قدرت مسلمان و تجلی اقتدار امت اسلام است.

 

وی اظهار داشت: اجتماع عظیم مسلمان در این مراسم سبب خنثی شدن بسیاری از توطئه های دشمنان می شود و داعش و گروه های تکفیری تهدید می کنند که اجتماع را مورد حمله قرار می دهند اما هر چه آنها بیشتر تلاش می کنند، کمتر نتیجه می گیرند و مردم عاشقانه تر راهی این سفر می شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، گردهمایی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع شیعیان در جهان دانست و گفت: شرکت در این گردهمایی در حقیقت تبلیغ هدف و راه امام حسین(ع) و رساندن قیام آن امام عزیز به گوش جهانیان است.

 

وی، اربعین را از ویژگی‌های خاص امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: اجتماع اربعین حسینی در جهان سابقه ندارد و عشق به امام حسین(ع) همه را در سرزمینی با کمترین امکانات گردهم می‌آورد.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: حضور میلیونی شیعیان در اجتماع بزرگ اربعین بیانگر پیام شیعه و حرکت امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن قیام آن امام بزرگوار است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران، اجتماع بزرگ اربعین را سبب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دوستداران اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین کاری بزرگ در دنیا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیام عاشورا سعادت بشریت و کمال انسانی است، اعلام کرد: امروزه محبان اهل بیت(ع) در سراسر عالم از همه مذاهب اسلامی هر کس به نوعی برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد، گفت: علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان علیه این فرهنگ ارزشمند، اما فرهنگ حسینی هر روز گسترش پیدا می کند.

 

وی با بیان این که امروز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و همراهی ارتجاع عرب تلاش می کنند چراغ شیعیان را که به برکت اهل بیت(ع) در دنیا روشن شده را خاموش کنند، افزود: امروز عزت و اقتدار شیعه موجب عصبانیت و هراس دشمنان شده است./950/202/ب1

ارسال نظرات