۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۳۰۴۷۰۲

آیین رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات مناطق محروم و روستایی استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات مناطق محروم و روستایی استان تهران در ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.
304690 304690 304690 304690 304690 304690

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات مناطق محروم و روستایی استان تهران با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران و جمعی از مسؤولان استانی در ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

 

سید حسین هاشمی استاندار تهران امروز در نشست خبری و رونمایی از طرح بروز رسانی بانک جامع اطلاعات مناطق محروم و روستایی استان تهران که در سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: هفته بسیج از یادگاران امام راحل به شمار می‌رود.

 

وی افزود: اوایل انقلاب هیچ کس فکر نمی‌کرد بسیج روزی به یک شجره طیبه در تمام عرصه‌ها تبدیل شود چرا که بسیج متعلق به ملت و قابل تفکیک از ملت نیست و بسیج از آن ملت و حامی رهبر معظم انقلاب است.

 

استاندار تهران تصریح کرد: رونمایی از نرم افزار بانک جامع اطلاعات مناطق محروم سبب خرسندی اینجانب شد چرا که انسان بدون داشتن اطلاعات درست و دقیق قدرت تصمیم گیری درست را نخواهد داشت.

 

هاشمی بیان داشت: تهران به عنوان پایتخت کشور و پیشانی نظام نباید دچار خدشه‌ و کمبودی شود و در حال حاضر از مهم‌ترین اشکالات عمده تهران نداشتن شبکه استانی بوده که می‌توان در راستای معرفی توسعه و سازندگی در سطح استان استفاده کرد.

 

وی ابراز کرد: جهاد سازندگی در اوایل انقلاب تشکیل شد کارهای بسیار بزرگی در سطح جامعه انجام داد و زمانی که با جهاد کشاورزی ادغام شد مقداری خلل در این عرصه ایجاد شد و برای حل این خلل لازم بود جهاد سازندگی و ارگان بسیج با یکدیگر همکاری کنند.

 

استاندار تهران با اشاره به نفوذ دشمن و نابودی جوانان از طریق مواد مخدر، اظهار داشت: بحث مواد مخدر در جامعه بسیار امر مهم و رسیدگی به آن به صورت جدی لازم و ضروری است چرا که دشمن از همین راه درصدد نفوذ و گرفتار کردن جوانان به مواد مخدر است.

 

وی افزود: بهزیستی، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و کمیته امداد با حرکتی منسجم و هدف‌دار می‌توانند با فرهنگ سازی در جامعه از نفوذ دشمن جلوگیری کنند چرا که در امر مواد مخدر عزمی جدی و همگانی لازم است و خوشبختانه بسیج در این امر حرکت‌های خوبی داشته است.

 

هاشمی با اشاره به کار عمرانی در سطح استان، عنوان کرد: کارهای عمرانی مناسبی را درسطح استان با همکاری بسیج دانشجویی می‌شود انجام داد.

 

سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در ادامه این نشست ضمن تبریک به ایام هفته بسیج، گفت: بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا(ع) در سال‌های 93 و 94 اقدامات مهمی در رفع محرومیت در سطح استان تهران انجام داده است.

 

وی افزود: از اقدامات مهم سپاه سیدالشهدا(ع)  طرح بروز رسانی بانک جامع اطلاعات مناطق محروم و روستایی استان تهران و رفع محرومیت در سطح استان تهران است.

 

سردار نصیری تصریح کرد: این نرم افزار دارای اطلاعات کامل و جامعی از 450 روستای محروم استان تهران است همه تلاش و تاکید ما در سال جاری کمک رسانی و محروم زدایی در سطح استان و روستاهای اطراف تهران است.

 

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان داشت: بسیج سازندگی با حداقل ترین بودجه، خروجی‌های خوب و چشم گیری مانند افتتاح ده‌ها سوله ورزشی در زمینه پر کردن اوقات فراقت جوانان در استان داشته است.

 

وی افزود: با امید به درایت استاندار تهران در راستای  محرومیت زدای از استان تهران و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف و ارگان بسیج در رفع این محرومیت اقدامی شایسته انجام شود.

 

سرهنگ عبدالله اصغری مسؤول بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های جهاد سازندگی پرداخت و گفت: قبل از سال 79 جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی ادغام شد اما به دستور رهبر معظم انقلاب از آن زمان به بعد جهاد سازندگی به بسیج سازندگی واگذار شد.

 

وی افزود: چهار ماموریت جزء اقدامات بسیج سازندگی است کمک به آبادانی و سازندگی کشور، انجام محرومیت زدایی در سراسر کشور، غنی سازی اوغات فراغت جوانان و حل مشکل بیکاری جوانان با توصیه رهبرمعظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

 

سرهنگ اصغری تصریح کرد: در شش ماهه اول سال با همکاری نهادهای مربوط و فرمانداری شهرستان‌ها در زمینه عمران هفت استان محروم مانند راه سازی، در زمینه بهداشت، آبرسانی، ورزشی و ترمیم مزار شهدا اقداماتی صورت گرفت.

 

مسؤول بسیج سازندگی کل کشور بیان داشت: بسیج سازندگی در زمینه اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، افزایش کارگاه‌های تولیدی و اشتغال زایی، کمک به مردم بی دفاع یمن و آموزش بی‌سوادان بر اساس اخذ مدرک از آموزش و پرورش فعالیت داشته است.

 

وی ابراز کرد: اردوهایی بسیج سازندگی به صورت‌های مختلف ایفای نقش می‌کند مانند اعزام یک روزه حلقه‌های صالحین و اعزام طلاب و دانشجویان به مدت  7 و 15 روزه به شهرستان‌های محروم صورت می‌پذیرد.

 

سرهنگ اصغری اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و کشاورزانی که به شهرها مهاجرت کرده‌اند آموزشهایی داده شد تا با وام‌هایی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد ایجاد اشتغال‌زایی شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: نرم افزار بانک اطلاعات مناطق محروم، سبب شناسایی نقاط محروم در استان تهران می‌شود تا ما بتوانیم در رفع محرومیت اقدامات لازم را با کمک مسؤولان انجام دهیم.

 

مهدی غلامی مسؤول مدیریت فنی، عمرانی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در ادامه این نشست با اشاره به دلیل رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات، گفت: در طی 3 سال فعالیت در زمینه محرومیت زدایی در استان تهران خلع اطلاعات کافی از مناطق محروم استان حس می‎شد به همین دلیل اقدام جمع آوری اطلاعات در این زمینه صورت گرفت.

 

وی افزود: این جمع آوری اطلاعات از سوی سپاه سیدالشهدا(ع) از مناطق محروم و روستایی استان تهران صورت گرفت تا برای اقدامات و فعالیت‌های جهادی مثمر ثمر باشد.

 

مسؤول مدیریت فنی، عمرانی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران تصریح کرد: در این نرم افزار اطلاعات همه روستاهای محروم و همچنین معضلاتی که در این مناطق وجود دارد مورد بررسی قرا گرفته است در این نرم افزار 450 روستای استان تهران ذکر شده و علاوه بر مسائل زیرساختی، عمرانی به مباحث فرهنگی و اجتماعی از قبیل مواد مخدر موردبررسی قرار گرفته است.

 

سید حسین هاشمی استاندار تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سیاستگذاری در محرومیت زدایی از مناطق محروم گفت: در هفته بسیج رونمایی از این بانک اطلاعاتی مناطق محروم استان تهران برای بسیجیان استان موثر است که در مناطق محروم بتوانند نسبت به محرومیت‌زدایی از این مناطق اقدامات موثری را انجام بدهند.

 

وی افزود: البته ممکن است در ابتدای کار نیاز به تکمیل اطلاعات باشد اما نفس قضیه بسیار مثبت است امید که دوستان در بخش های فرمانداری و استانداری کمک کنند که این حرکت خوب تکمیل شود تا طرح جامعی از وضعیت و آمار مناطق محروم استان تهران داشته باشیم که بتوانیم در برنامه 5 ساله ششم برای محرومیت زدایی از این مناطق سیاست گذاری های لازم را داشته باشیم.

 

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در استانی اجرا شده است یا تهران پیشگام شده است، بیان داشت: فکر کنم تهران پیشگام است زیرا در مجلس چنین چیزی را نشنیده بودم انتظار ما از استان تهران این است که به عنوان پایتخت کشور الگویی برای کل کشور باشد.

 

هاشمی با اشاره به همکاری و همگامی ارگان ها در این طرح افزود: با تشکیل ستاد محور اصلی استانداری است که نیاز به هم‌افزایی دارد تا این کار خوب آغاز شده تکمیل و در بخش‌های بسیج سازندگی به نتیجه برسد در این زمینه ما در جلسات تذکرات لازم را به دوستان دادیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره تدابیر اندیشیده شده درباره اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: نخستین بحث اقتصاد مقاومتی شناخت واقعیت‌های جامعه است که بتوان با اتکا به توان داخلی تصمیم‌گیری کرد اما این سبب عدم توجه خارج از کشور نیست یعنی باید نیازها را شناخت و با توجه به نیازها امکانات را از خارج کشور وارد کنیم.

 

استاندار تهران گفت: همه کشورهای نیازمند به یکدیگر است بنابراین اتکا به خود شعار انقلابی از ابتدای انقلاب بوده است اما باید در بخش اقتصادی عملکرد ما اصلاح شود.

 

هاشمی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خروج از اقتصاد تک محصولی نفت شعار ما بوده است اما ما این کار را نتوانستیم انجام دهیم نتوانستیم نفت را از بودجه جاری بیرون بکشیم روز به روز وابستگی ما به نفت برای هزینه جاری بیشتر شد در حالیکه باید درآمد نفت را برای زیرساخت ها استفاده می‌کردیم از کارهای مولد داخلی در غالب مالیات ایجاد درآمد می‌کردیم.

 

وی گفت: امکانات در کشور ما زیاد است به لحاظ معدنی جز 10 کشور اول دنیا هستیم 67 نوع ماده معدنی در کشور ما وجود دارد که دنیا به آن نیازمند است و طبیعتا هم می تواند اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده و می تواند ارزآوری خوبی داشته باشد.

 

استاندار تهران افزود: در بخش گاز اول ذخیره را داریم و در بخش ذخیره نفت جز سه کشور دنیا هستیم در بخش موقعیت جغرافیایی حساس ترین نقطه دنیا ایران است، اما مهمترین سرمایه جوانهای قوی، نیرومند، باهوش و باسواد فراوان است که باید از آن استفاده کنیم.

 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امید که در این بخش اقتصاد مقاومتی مانند اصل 44 عمل نکینم آنچه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی دستور دادند پیگیری و رصد می شود که نتیجه آن میوه شیرینی است./813/200/ب1

ارسال نظرات