۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۴۷۱۳
کارشناس مسؤول مراکز و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی:

مسجد اساس سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسؤول مراکز و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی، مساجد را اساس سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اگر زندگی و نگاه از مسیر مسجد شکل گیرد، سبک زندگی اسلامی نیز رعایت می شود.
مسجد

حجت الاسلام رضا علی عزیزی، کارشناس مسؤول مراکز و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مساجد را اساس سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اگر زندگی و نگاه از مسیر مسجد شکل گیرد، سبک زندگی اسلامی نیز رعایت می شود.

 

وی با بیان این که مشکل ما از آن جا شکل می گیرد که سبک زندگی در خارج از مسجد و در پارک، دانشگاه، تالار و دیگر اماکن شروع شده است، اظهار کرد: با توجه به این که در مسجد محور امام جماعت است که به معارف دینی و مبانی فکری اسلامی تسلط دارد و نیز مباحث روز را بیان می کند بنابراین نقش محوری در سبک زندگی اسلامی دارد.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که الگوی مساجد باید مسجدالنبی باشد، تصریح کرد: مسجد النبی محور آموزش بود و همه اندیشه های اسلامی در آن بیان می شد و به همین خاطر اسلام رشد کرد.

 

کارشناس مسؤول مراکز و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی افزود: امروز ما باید به کارآمدی که مساجد در زندگی ما در جامعه اسلامی داشته باشد توجه کنیم و بحث کتابخانه، نوارخانه، سی دی خانه، آموزش های غیر حضوری و دیگر فعالیت های فرهنگی را در مساجد داشته باشیم.

 

وی با اشاره به الزاماتی که در مساجد باید به آن توجه شود، بیان داشت: برنامه های تأثیر گذار برای جوانان و نوجوانان در مساجد نداریم، فضای مناسب و کافی برای کودکان و خانم ها فراهم نیست که باید به این امر در مساجد توجه شود.

 

حجت الاسلام عزیزی به ظرفیت آموزشی بالای مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: هر مسجد ظرفیت آموزشی 1700 جلسه در سال را دارد که اگر کمتر از این تعداد باشد تراز اسلامی آن منفی است حال در جامعه امروز کدام مسجد این تراز اسلامی را رعایت می کند؟

 

کارشناس مسؤول مراکز و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی بر ضرورت شرکت نهادهای اجتماعی در مساجد تأکید و اظهار کرد: اگر مسجد فعال باشد، حدود 90 درصد جرائم کاهش می یابد، آسیب های اجتماعی مانند فقر و کارتن خوابی به راحتی با مسجد قابل حل است و برای این امر نیاز به مشارکت و حضور مردم و مسؤولان در مسجد است./1310/302/ب1

ارسال نظرات