۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۳۰۴۷۱۵
استاد دانشگاه مطرح کرد؛

غرب فقط خواسته‌های سرمایه‌داران و یهودیان را اجرا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: غربی‌ها خواسته های سرمایه‌داران و یهود را بر آراء مردم ترجیح می دهند، آن‌ها حمایت از لیبرالیسم را شعار داده ولی از رژیم های منطقه ای ما حمایت می کنند.
احمد مردشتي بشير معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا، احمد مردشتی استاد دانشگاه در نشستی با موضوع «جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی» که عصر سه شنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد با بیان اینکه آنچه غرب دنبال می کند استمرار تکامل و تقویت کاپیتالیسم یا سرمایه داری است، گفت: این موضوع در درون تفکرات آنها وجود داشته و آنچه در ظاهر بیان می کنند شامل دموکراسی و لیبراریسم است، برای روشن شدن جزییات در این موضوع باید استعمار نوین را بشاسیم.

 

وی ادامه داد: آنها خواسته های سرمایه‌داران و یهود را بر آراء مردم ترجیح می دهند، حمایت از لیبرالیسم را شعار داده ولی از رژیم های منطقه ای ما حمایت می کنند.


 
مردشتی با اشاره به حضور داعش در منظقه، اظهار کرد: در اینجا یک خیانت و جنایتی صورت گرفته که می خواهند کشورهای اسلامی را تجزیه کنند، عربستان تصور می کند غرب حمایتش می کند در صورتی که غرب خواستار تجزیه و نابودی عربستان هستند زیراکه ثروت و قدرت یابی عربستان به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 

استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: همیشه کاپیتالیسم در مقابل دین واقعی ایستادگی می کند، آنها انواع گروه‌ها را ساخته تا دین واقعی را از بین ببرند، بهائیت و وهابیت از جمله این اقدامات است زیرا که می‌خواهند اصل از بین رود.

 

مردشتی با بیان اینکه محور حکومت دینی توحید است، تاکید کرد: محور حکومت غربی کاپیتالیسم بوده و در حکومت دینی توحید محور قرار دارد، این حکومت دینی با قرآن غیر قابل تحریف و امامت که تضمین کننده اسلام و دین است استمرار می یابد.

 

وی افزود: امیرمومنان(ع) سلمان را در مدائن حاکم قرار می دهند، این حاکم باید در مسائل اظهار نظر کرده و این اقدام زمینه ساز حضور نائب در زمان غیبت می شود که تبلور آن در حال حاضر ولایت فقیه نامیده می شود، این مقام تمامی آن اختیارات و وظایف امام معصوم را برعهده دارد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به مبحث ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل(ره) با حضور خویش و تسلط برقلوب مردم حاکمیت اسلام ناب محمدی را پایه ریزی کردند، امام خمینی(ره) مسیر را با اجرای رای گیری اصل جمهوری اسلامی آغاز کردند، در روزهای اول انقلاب برخی سعی می کردند تبصره‌ای به اسلامیت جمهوری وارد سازند، امام(ره) دستور به پیش نویس قانون اساسی داده و آن را در اختیار مردم و کارشناسان قرار دادند.


 
وی افزود: پس از گذشت یک ماه از بررسی قانون اساسی از سوی خبرگان موضوع ولایت فقیه به میان آمد و دولت موقت در این زمان شروع به کارشکنی کرد، ولی با درایت امام راحل(ره) این توطئه از بین می‌رود، سپس مردم نظرات خویش را به اعضای خبرگان دادند.

 

مردشتی با اشاره به مبحث ولایت فقیه در قانون اساسی، تصریح کرد: مجلس خبرگان این بحث را دنبال کرده و جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی وارد می شود، محور های آن عبارت بود از جایگاه ولایت فقیه نسبت به سه قوه، کل نظام و دیگر نهادهای نظام.


 
استاد دانشگاه با بیان اینکه در آبان 1358 قانون جمع بندی شده و با رای حداکثری مردم پذیرفته می شود، موضوع مطلقه بودن از سوی امام راحل(ره) ارائه شد، مطلقه یعنی کارشناس در رشته خود نظری دارد و باید به نظر وی عمل شود.

 


وی افزود: در قانون اساسی آمده بود که ولی فقیه باید مرجع بالفعل باشد که البته امام(ره) با این موضوع مخالف بوده و با نظر ایشان این موضوع حذف می شود.

 

مردشتی با اشاره به وظایف ولی فقیه، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امام خمینی(ره)، انتخابات ائمه جمعه شهرها و مرجعیت ازجمله وظایف ولی فقیه است، بحث ولی فقیه در جاهای مختلف مورد هجمه قرار گرفته است.

 


وی ادامه داد: دین حداقلی از سوی غرب به معنای دین تحریف شده است، خدا در قرآن می فرمایند؛ راهی برای کافران علیه مومنان وجود ندارد و اسلام بالاتر از هر چیزی است.

 

استاد دانشگاه با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه ولایت فقیه، ابراز داشت: دشمنی ها از سوی اسرائیل و آمریکا مطرح می شود و آنها مخالف ولایت فقیه هستند، وقتی کاپیتالیزم و استعمار کهن کشورها را نابود می‌کند آنان به جایی می رسند که با دزدی از علوم انسانی کشورهای اسلامی را پیش زمینه آغاز پیشرفت خود قرار می دهند.

 

وی افزود: غرب پس از رشد علمی به جستجوی منابع در دیگر کشورها پرداخت، تاسیس پالایشگاه ها در کشورهای مختلف و استفاده از مزارع را راهی برای مسیر پیشرفت خویش قرار دادند، آنها برای استفاده از منابع دیگر کشورها علوم نسبی را به کشورهای مختلف عرضه می کنند درحالی که بخش عمده سود این موضوع به آنها می رسد و با این دروغ پیشرفت خویش را دنبال می کنند./811/202/ب1

ارسال نظرات