۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۷۲۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

آماده سازی و برپایی مواکب پذیرایی از زائران مازندرانی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برپایی مواکب مازندرانی های برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی، گفت: دو موکب، یک باب حسینیه و یک باب مدرسه برای اسکان و پذیرایی از زائران مازندرانی اربعین حسینی آماده شده است.
برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا برپايي مواکب مازندران در  کربلا حجت الاسلام سالاري- نشست با مسؤولان آموزش مدارس علميه

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای استقبال و سازماندهی زائران پیاده روی اربعین حسینی گفت: با تلاش های اعضای ستاد راهیان کربلای مازندران دو موکب فاطمه الزهرا و شباب العلویون مازندران برپا شده و آماده استقبال و اسکان زائران مازندرانی است.

 

وی افزود: یک باب حسینیه و یک باب مدرسه در نزدیکی حرم حسینی برای زائران آماده شده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این مطلب که با تا کنون پنج گروه از خادمان مازندرانی برای استقبال و تمهیدات پیاده روی به کشور عراق اعزام شده اند، خاطرنشان کرد: اقلام اهدایی مردم مازندران شامل مواد غذایی و اقلام فرهنگی برای زائران مازندرانی اربعین حسینی وارد شهر کربلای معلا شد.

 

وی ادامه داد: با همکاری چند تن از پزشکان متعهد و کمک های جمعیت هلال احمر شهرستان بابل یک باب درمانگاه سیار به نام مبارک امام سجاد(ع) در کربلای معلا برپا شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اهمیت زیارت اربعین حسینی آن را کانون حرکت سیاسی و دینی جهان اسلام دانست و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز با هدایت مقام معظم رهبری و الگوپذیری از شعار هیهات منا الذله حضرت سیدالشهدا (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان‌های ظالم و استکباری جهان قرار دارد و شعار زائران اربعین، لبیک یا حسین و هیهات منا الذله است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که پیاده‌روی اربعین در شرایط فعلی منطقه به نماد مقاومت اسلامی تبدیل شده است، تأکید کرد: عزت و استقلال ملت عراق و ملل مسلمان قطعاً نقطه یأسی برای دشمنان اسلام و عراق خواهد بود.

 

وی اشتیاق دلباختگان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین شهادت آن بزرگوار را نمادی از عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: این حضور بیانگر اشتیاق مشتاقان حضرت سیدالشهدا (ع) و بیعتی دوباره برای ادامه راه آن حضرت خواهد بود و محبت شیعیان جهان در راهپیمایی روز اربعین حسینی تجلی می‌یابد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به فعالیت های تروریستی داعش در عراق، اظهار داشت: حضور پرشور مسلمانان از سراسر جهان بدون ترس و واهمه از این گروه تروریستی در روز اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و دینی بزرگ تلقی می‌شود که پیام آزادی و آزادگی مسلمانان را به گوش جهانیان به‌ویژه دشمنان اسلام خواهد رساند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در پایان ضمن اشاره  به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تسهیل در سفر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی و سفارش معظم له در پرشورتر برگزار شدن این مراسم معنوی گفت: درگذشته تنها 7 یا 8 میلیون نفر زائر در آستانه اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می‌کردند اما امروز بیش از 20 میلیون زائر به سمت حرم امام حسین (ع) پیاده‌روی می‌کنند و انتظار می‌رود مسؤولان این امر نسبت به تسهیل این حرکت عظیم اقدام کنند./1313/303/ب1

ارسال نظرات