۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۷۴۶

توصیه آیت الله نوری همدانی به احزاب و سیاسیون/ انتخابات نباید زمینه ای برای اختلاف ایجاد کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم توجه همگان به اصل مهم وحدت در جامعه، ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی را برای کشور مضر توصیف کرد و خواستار ایفای نقش همگان برای حفظ جایگاه عزت مندانه نظام شد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، جهاد را یک اصل مهم قرآنی و عامل عزت اسلام و مسلمین دانست.

 

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، تصریح کرد: حدود بیست میلیون نفر زائر در این ایام در کمال آرامش و امنیت عازم کربلای معلی می شوند، اما ما مشاهده می کنیم عربستان سعودی توان مدیریت دو میلیون نفر که در موسم حج عازم این کشور می شوند را ندارد.

 

این مرجع تقلید در ادامه تبلیغ احکام اسلامی و روشنگری نسبت به جریان انقلاب را وظیفه روحانیت دانست و تصریح کرد: تبلیغ دین وظیفه اصلی روحانیت است، علما باید با وظیفه شناسی قیام کرده و نسبت به تبیین احکام دینی و انقلاب اسلامی اقدام کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاکید صریح و همیشگی رهبر معظم انقلاب نسبت به مقوله وحدت در جامعه، خواستار توجه آحاد ملت، نخبگان، فعالان سیاسی و احزاب و گروه ها به این اصل مهم شد.

 

وی ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی را آسیب آفرین توصیف کرد و بیان داشت: اینکه برخی از حالا برای انتخابات اقدام کرده اند و حتی برخی در بین شان اختلاف افتاده درست نیست.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما همه انقلاب را دوست داریم، اگر مطلبی هست باید در فضایی آرام و با بیان منطقی و مستدل بیان شود، هرگونه اختلاف که زمینه سؤ استفاده دشمن را فراهم کند به مصلحت نیست.

  

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور رؤسای جمهور و مقامات برجسته کشورهای صادر کننده گاز در کشورمان، گفت: در جریان این سفر رؤسای جمهور کشورهای مختلف به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و همه در مقابل فکر و اندیشه ایشان متواضع هستند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها تاکید فرمودند هر کس حامی مظلومان و در مقابل ظالمان باشد ما از آنها حمایت می کنیم؛ این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران چه جایگاه برجسته و عزیزی دارد.

 

این مرجع تقلید افزود: همه باید قدر نعمت بی بدیل انقلاب اسلامی که امروز در جهان امواج آن گسترش یافته است را بدانیم و رسالت خود را در نگهداری از این نظام که زمینه ساز ظهور است به درستی انجام دهیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات