۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۷۵۹

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح سالن ورزشی شهید ماشالله ابراهیمی در سیریز زرند، ملکی به ارزش 12 میلیارد ریال در کرمان وقف قرآن شد و توزیع 10 هزار جلد کتاب ادعیه اربعین در پایانه های مرزی عراق از مهم ترین اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان ، امام جمعه زرند در صبح امروز در مراسم افتتاح سالن ورزشی صالحین شهید ماشااله ابراهیمی سیریز افزود: بسیج شجره طیبه ایست که به دست امام بزرگوار غرس شد.


وی تصریح کرد: امام راحل پس از تسخیر لانه جاسوسی با دوراندیشی در 5 آذر 58 دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی را صادر فرمودند و پس از تشکیل این ارتش بیست میلیونی بود که پیروزیها یکی پس از دیگری در جبهه های نبرد نصیب رزمندگان اسلام می شد .


حجت الاسلام ابراهیمی ضمن تقدیر و تشکر از پدران و مادران شهدا که با گذشت و ایثار فرزندان خود را به جبهه ها فرستادند، خاطر نشان کرد: با همین ایثار و گذشت می توان راه را بر شبیخون فرهنگی دشمن بست و خانواده های شهدا پیش قراولان این عرصه هستند .


امام جمعه زرند امر به ورزش را امر به معروف عنوان و اذعان کرد: انسان برای رویارویی با دشمن به تنی نیرومند نیاز دارد و این با ورزش صحیح به دست می آید .

 
ملکی به ارزش دوازده میلیارد ریال در کرمان وقف قرآن شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمان از ثبت وقف دوازده میلیاردی بر ترویج قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

 

حجت الاسلام مصطفی بساوند گفت: خیر نیکوکار کرمانی در اقدامی خداپسندانه ملک ارزشمند خود را در شهر کرمان وقف کرد و ملک مورد وقف یک باب منزل مسکونی به مساحت 365 متر مربع را شامل می شود که توسط واقف گرانقدر "هوشنگ برخورداری " در خیابان 24 آذر شهر کرمان وقف شده است.

 

وی ارزش این ملک را مبلغ 12 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: واقف در راستای احیای فرهنگ آموزش و تدریس قرآن کریم منزل خود را در قالب سنت حسنه وقف ثبت کرده است .


حجت الاسلام بساوند اظهار کرد: در حال حاضر کلاسهای تدریس قرآن کریم در محل یاد شد طبق نیت واقف با نظارت اداره اوقاف برگزار می شود.

 

بانوی خیر کرمانی ملک چهار میلیاردی خود را وقف امورعام المنفعه کرد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمان از ثبت موقوفه ای به ارزش چهارمیلیارد ریال جهت امور عام المنفعه در این شهرستان خبر داد.

 

حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی گفت: توسط بانوی خیر «فاطمه بلوچی پور» یک ساختمان مسکونی بمساحت 255 متر مربع در شهرستان کرمان وقف شد.


وی افزود: این ملک عرصه و اعیان یک ساختمان مسکونی در 2 طبقه را شامل می شود که جهت امور عام المنفعه، خیرات و مبرات در خیابان مالک اشتر کرمان وقف شده است.


حسین رضایی اظهار کرد:این بانوی خیر در متن وقف نامه شرایط اجرای نیت را بعد از وفاتش به تولیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان واگذار کرده است.

 

توزیع 10 هزار جلد کتاب ادعیه اربعین در پایانه های مرزی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت :بیش از 10 هزار جلد کتاب زیارت اربعین از سوی اداره کل اوقاف کرمان در پایانه های مرزی با کشور عراق توزیع می شود.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و حرکت نمادین عاشقان حسینی به سمت کربلاء معلی اظهار کرد: بیش از 10 هزار جلد ازکتاب زیارت اربعین و زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص) در مناطق مرزی توزیع می شود.

 

وی افزود : این تعداد کتب همزمان با پیاده روی اربعین حسینی در پایانه های مرزی کشور عراق در بین زائران حسینی توزیع می شود./9709/203/ب2

ارسال نظرات