۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۷۸۱
آیت الله سبحانی:

شرق و غرب علیه شیعه سخن می گویند/ روحانیت با افزایش بینش خود در برابر شبهات ایستادگی کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که عالمی که در کنار تحصیل معارف و اطلاعات خود را افزایش دهد گرفتار شبهات نمی شود ،گفت: شرق و غرب علیه تشیع سخن می گویند، باید شبهات دشمن شناسایی شده ریشه یابی شود و به آن ها پاسخ با استدلال داد.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند که کسی که عالم به زمان باشد مورد هجوم متشبهات قرار نمی گیرد.


وی افزود: اگر عالمی باشد که فقط در حجره خود مشغول به کار باشد و از بیرون خبری ندارد زمانی که از حجره بیرون بیاید در مقابل اوهامی از شبهات قرار می گیرد که در رد آن ها عاجز است و نمی تواند در جامعه عرض اندام کرده و سخنی برای گفتن داشته باشد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که عالمی که در کنار تحصیل معارف و اطلاعات خود را افزایش دهد گرفتار شبهات نمی شود، اظهار داشت: عالم باید حواسش باشد که در جامعه چه فرهنگ و چه افکاری وجود دارد، ازاین رو باید بداند چه مسائلی له یا علیه اسلام و تشیع گفته می شود.


وی ادامه داد: اگر عالم از این مسائل آگاه باشد در برابر شبهات عاجز نمی ماند، اگر طلاب برای تبلیغ در مناطق گوناگون حضور پیدا می کنند باید ببیند که جامعه نیاز به چه مسائلی دارد، روحانی باید از مسائل جامعه آگاه بوده و پاسخ های مسائل را در آستین داشته باشد.


این مرجع تقلید با بیان این که طلاب و روحانیان باید با یک بینش بالا به جهان نظاره کنند، ابراز داشت: در عین حالی که طلبه غرق در علم است باید از خارج نیز خبر داشته باشد، امروزه 40 رسانه به زبان های گوناگون بر علیه شیعه فعالیت می کنند.


وی عنوان کرد: دشمن فهمیده که منطق شیعه محکم بوده و استقلال طلب است و با استعمار مخالفت می کند از این رو شرق و غرب علیه تشیع سخن می گویند، باید شبهات دشمن شناسایی شده ریشه یابی شود و به آن ها پاسخ با استدلال داد.


حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: به جای پرداختن به مسائل کم فایده سیاسی باید به مسائل علمی و فکری پرداخت./1323/پ202/ج

ارسال نظرات