۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۴۸۴۰

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ تبیین آرامش در نگاه امام حسین(ع) در برنامه شبستان، بررسی نسبت اسلام با مسأله جنگ و جهاد در برنامه «مهر و قهر»،، بررسی راه‌های ثبات قدم در مسیر حق و اهل بیت(ع) در برنامه به رنگ خدا، پخش برنامه «مهربان باشیم»، ازجمله برنامه­های رادیو معارف هفته جاری است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، تبیین آرامش در نگاه امام حسین(ع) در برنامه شبستان، بررسی نسبت اسلام با مسئله جنگ و جهاد در برنامه «مهر و قهر»،، بررسی راههای ثبات قدم در مسیر حق و اهل بیت(ع) در برنامه به رنگ خدا، پخش برنامه «مهربان باشیم»، ازجملعه برنامه­های رادیو معارف در هفته جاری است.

 

آرامش در نگاه امام حسین علیه السلام

حجت الاسلام اخوان در برنامه «شبستان» با اشاره به مفهوم واقعی آرامش از منظر آیات و روایات ؛ به تبیین سیره اخلاقی امام حسی (ع) و جلوه های متانت و طمأنینه آن حضرت در کوران حوادث و مصائب عاشورا می پردازد .

 

 برنامه «شبستان» به همت گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی اعظم ایرانی و اجرای محمدجواد محمدی در تمامی ایام هفته بجز سه شنبه و جمعه ساعت 30: 23 از رادیو سراسری معارف پخش می شود.

 

 علاقمندان برای دریافت فایل صوتی برنامه های پخش شده می توانند به صفحه اختصاصی برنامه شبستان در سایت رادیو معارف مراجعه کنند.

 

بررسی نسبت اسلام با مسئله جنگ و جهاد

  حجت‌الاسلام‌  محمد علی عابدینی در ادامه سلسله مباحث حب و بغض و مهر و قهر در نظام ارتباطی اسلام با تأکید بر این معنا که اسلام دین صلح و سلم و صفاست و از نظر اسلام، جهاد ماهیت دفاعی دارد و هدف از صلح و جهاد در اسلام، نشر عقاید توحیدی و حاکمیت قوانین الهی بر جهان است، به بررسی نسبت اسلام با جنگ و خونریزی و دفاع و جهاد می پردازد.

 

«مهر وقهر» کاری از گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی روح‌الله اسماعیلی و اجرای سیدمرتضی موسوی‌نژاد هر هفته روزهای چهارشنبه ساعت 45 : 14 از صدای فضیلت پخش می شود.

     

راه‌های ثبات قدم در مسیر حق و اهل بیت علیهم السلام

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف برنامه «به رنگ خدا» سی ام آبان تا پنجم آذر ماه، حول فراز معروف زیارت عاشورا « اللهم ارزقنی شفاعت الحسین یوم الورد و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین علیه السلام » شرایط نیل به شفاعت اهل بیت علیهم السلام را تبیین می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بحرینی پژوهشگر معارف ادعیه و سخنان معصومان علیهم السلام در این برنامه به موانع شفاعت اهل بیت علیهم السلام و آفت ها و تهدید های ثبات قدم نیز خواهد پرداخت.

 

توصیه های بهداشتی، امنیتی و اخلاقی به زائران کربلایی اربعین حسینی بخش دیگری از برنامه به رنگ خداست.

 

برنامه «به رنگ خدا » را هر روز در ساعت 17 از رادیو سراسری معارف بشنوید.

 

هرکه را از بهر کاری ساختند

برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف این بار از گنجور مولانا مصرع «هر که را از بهر کاری ساختند» را برگزیده و به واکاوی لایه های معرفتی این ضرب المثل رایج فارسی می پردازد.

 

حجت الاسلام  محمد رضا آتشین صدف کارشناس مباحث اجتماعی با نگاه به ضرب المثل « هر که را از بهر کاری ساختند» از اهمیت تعهد و تقوا و دانش و تجربه در قبول مسئولیت ها و انجام کارها سخن می گوید.

 

«گزارش مردمی»، «بهداشت و سلامت»،«تازه‌های فرهنگی و هنری»، «شعر طنز»، «اخبار جاده‌ها و وضع آب و هوا» و «آداب و مناسک عبادی» از دیگر بخش های این برنامه است. ضمن اینکه هر روز رأس ساعت 07:20 بامداد با زمزمه سید آیات قرآن کریم، «آیة الکرسی» صبح هموطنان روشن می‌شود و با پخش «سخن اخلاقی بزرگان» شنوندگان از آموزه‌های معارف ناب اسلامی بهره مند می‌ گردند.

 

برنامه زنده « مهربان باشیم» هر هفته شنبه تا پنجشنبه ساعت 05 : 7 تا 8 صبح از صدای فضیلت پخش می شود./998/ت303/ف2

ارسال نظرات