۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۴۸۵۳
مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی:

رویکرد برنامه‌های اربعین، معرفت افزایی زائران و ترویج فرهنگ دینی با نگاه همگرایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: رویکرد برنامه های فرهنگی اربعین، معرفت افزایی زائران و ترویج فرهنگ دینی با نگاه ویژه به تقویت وحدت و همگرایی میان مسلمانان به ویژه شیعیان جهان است.
اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید حمید موسوی مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری استان خراسان رضوی، ظهر امروز در دهمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان در استانداری اظهار کرد: نماینده ویژه اداره کل امور فرهنگی زائران استانداری در کوت، جهت کنترل و نظارت و هماهنگی اقدامات فرهنگی کلیه دستگاه های متولی در عراق مستقر خواهد شد.

 

وی با ارائه گزارشی از اقدامات 4 دستگاه متولی در اربعین حسینی امسال، افزود: آستان قدس رضوی 20 نفر روحانی، قاری و مداح را به کربلا و نجف اعزام کرده است. 46 خدمه آستان قدس رضوی در نوبت اول اعزام شده،  در موکب ها مستقرند و 168 خدمه نیز در نوبت دوم اعزام خواهند شد.


موسوی افزود: توزیع بسته های نمک و نبات متبرک بین زوار اربعین، توزیع محصولات فرهنگی در مواکب حسینی (هزار پرده مخمل مزین به حدیث و نام امام هشتم(ع) و 95 جلد کتاب و نرم افزار موبایلی و پخش 35 کلیپ تصویری به زبان های عربی و فارسی)، استقرار سه دستگاه وای فای با محتوای امام حسین(ع)، امام رضا(ع) به صورت صوتی و تصویری به زبان های عربی، انگلیسی، اردو و آذری. استقرار چهار موکب به فاصله 20 کیلومتر در طول مسیر، برگزاری حلقه های معرفت، جلسات قرآن، عزاداری و پوشش خبری و اهدای 30 قواره پرچم متبرک آستان قدس رضوی از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی جهت مراسم اربعین حسینی است.


مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری استان، در ادامه برپایی 6 ایستگاه اطلاع رسانی و راهنمای زائر در طول مسیر، توزیع محصولات فرهنگی در طول مسیر اعم از سربند، ویژه نامه با محتوای فرهنگی، استقرار ابر وای فای برای ارسال محتواهای فرهنگی در طول مسیر و 50 هزار نسخه ویژه نامه شهرآرا به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی را از دیگر اقدامات شهرداری مشهد در ستاد اربعین عنوان کرد.

 

وی اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را نیز برشمرد و گفت: اوقاف و امور خیریه استان 60 روحانی اعزام کرده اند تا در مسیر دیوانیه تا نجف مستقر و به امور زائران رسیدگی کنند.

 

مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری استان با بیان این‌که زیارت اربعین در طول مسیر نیز توزیع می شود، گفت: دو موکب فرهنگی با حضور 25 طلبه و توزیع محصولات فرهنگی از جمله سجاده از دیگر اقدامات است.

 

موسوی به تشریح اقدامات جامعه المصطفی العالمیه پرداخت و اظهار کرد: اعزام 600 مبلغ آقا و خانم (132 نفر از مبلغان مسلط به زبان های انگلیسی، عربی، ترکی، روسی و آفریقایی) و توزیع پرچم و سربند و کتاب و نرم افزارهای موبایلی از اقدامات این مجوعه است.


گذرنامه و ویزا همچنان به قوت خود باقی است
محمد حسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که تاکنون 180 هزار نفر در سایت سماح ثبت نام کرده و 170 هزار ویزا در استان صادر شده است، تصریح کرد: با توجه به این که سرویس دهی و خدمات رسانی در موکب کوت تنها به افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، صورت می گیرد، نام نویسی در این سامانه تا فردا شب (5آذر) تمدید شد.


وی در ادامه به طرح میزبانی نور اشاره کرد و گفت: این طرح جهت فرهنگ سازی مردم استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس در اسکان و پذیرایی از 250 هزار زائر پیاده دهه آخر صفر ماه  صورت گرفته است.


در ادامه، بهمن آبادی، نماینده هلال احمر استان نیز به بیان اقدامات خود در اربعین امسال پرداخت و خاطرنشان کرد: 1500 تخته پتو، 150 تخته موکت، 2 رول پلاستیک پوششی، 1 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه موتورلانس به ایلام اعزام و یک پایگاه امداد در کربلا نیز به خراسان سپرده شده است./861/202/ب1

ارسال نظرات