۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۰۴۸۵۵
با محوریت نقش شورای نگهبان در انتخابات؛

گردهمایی ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و با محوریت نقش شورای نگهبان در انتخابات، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گردهمایی ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و با محوریت نقش شورای نگهبان در انتخابات، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در اسفندماه سال جاری، اظهار داشت: در انتخابات ها به طور کلی چه بخواهیم و جه نخواهیم با چالش روبه رو خواهیم بود و این چیز جدیدی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید چالش های انتخابات را با دقت مدیریت و تدبیر کنیم و این از رسالت های امروز متولیان امر است، گفت: ائمه جمعه باید مراقب باشند در حالی که به مدیریت چالش های پیش روی انتخابات می پردازند، خود گرفتار چالش ها نشوند و این بسیار مهم است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که ائمه جمعه باید مراقب موضع گیری های خود در مورد کاندیدای انتخابات باشند، ابراز داشت: باید طوری موضع گیری کنیم که مشخص نشود از کاندیدای خاصی طرفداری می کنیم و این موضوع در مدیریت چالش ها بسیار مهم است.

 

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش بصیرت افزایی ائمه جمعه در انتخابات پیش روی نظام، گفت: ائمه جمعه باید بکوشند که در مرحله نخست زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود و در مرحله بعد با تبیین کردن شاخص ها به بصیرت افزایی مردم کمک کنند.

 

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری نیز با تأکید بر این که باید شبکه های نظارتی شورای نگهبان در انتخابات پیش رو بیش از گذشته تقویت و فراگیر شود، اظهار داشت: به یقین حضور نیروهای توانا به عنوان ناظر بر سر صندوق های رأی از میزان تخلفات احتمالی می کاهد و این بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام حسن انصاری، امام جمعه لردگان با بیان این که نحوه نظارت شورای نگهبان بر روی صندوق های رأی ضعیف است و باید راهکار مناسبی برای این امر دیده شود، خاطرنشان کرد: معمولا از افراد توانمند و کارآزموده برای نظارت بر سر صندوق های رأی استفاده نمی شود و این یک ضعف است که باید برطرف شود.

 

حجت الاسلام محمدعلی خسروی، امام جمعه سورشجان نیز در ادامه با اشاره به رسالت مهم و تعیین کننده شورای نگهبان تصریح کرد: اگر نظارت ها دقیق باشد انتخابات بین افراد خوب و خوب تر برگزار می شود و دیگر جای نگرانی نیست امام متأسفانه امروزه به این صورت نیست.

 

در پایان این نشست نیز حجت الاسلام امیرقلی جعفری، رییس دفتر شورای نگهبان استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به رسالت شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان حامی اسلامیت نظام در تدوین قوانین و پشتیبان جمهوریت نظام در انتخابات ها است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در اسفندماه سال جاری، میانگین مشارکت مردم در انتخابات های گذشته را قابل قبول و بالاتر از همه کشورها دانست و افزود: در همه دنیا میانگین مشارکت مردم از 25 تا 40 درصد است اما در کشور ما این نُرم بین 60 تا 65 درصد است و این نشان می دهد که مردم نسبت به آینده نظام دغدغه دارند.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که در قانون اساسی سه وظیه مهم بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است، اظهار داشت: نظارت بر قانون، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از مهم ترین رسالت های شورای نگهبان است./9457/202/ب1

ارسال نظرات