۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۸۶۹
آیت الله شبستری:

عفاف و حجاب مهم‌ترین مسأله فرهنگی و مورد تأکید دین اسلام است/ ضرورت توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در بازدارندگی از ترویج ابتذال در جامعه، گفت: عفاف و حجاب مهم‌ترین مسأله فرهنگی و مورد تأکید دین اسلام است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عصر امروز در دیدار با اعضاء دبیرخانه همایش عفاف و حجاب، با تأکید بر جدی گرفتن مسأله فرهنگ و اخلاق در کنار علم، اظهار داشت: عفاف و حجاب از مهم‌ترین مسائل فرهنگی و مورد تأکید دین اسلام است.


وی با بیان این‌که این مسأله در دانشگاه ها از اهمیت بالاتری برخوردار است، گفت: مخاطب دانشگاه‌ها نسل جوان است، که نسل حساس بوده و در حال شکل‌گیری شخصیت و اندیشه هستند و دیگر این‌که دشمن در ترویج ابتذال دانشگاه ها را نشانه رفته است.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده استکبار جهانی در ترویح ابتذال در میان جامعه، افزود: لازم است اهمیت عفاف و حجاب تبیین شود، این فریضه مهم اسلامی لازم است از طریق نشریات و رسانه ها و همچنین همایش‌های عفاف و حجاب ترویج و تبیین شود.


آیت الله شبستری تفکیک جنسیتی در کلاس‌های درسی را یکی از مهم‌ترین عوامل از میان رفتن ابتذال در دانشگاه‌ها خواند و افزود: تذکر و بیان ادله عقلی و براهین این فریضه الهی می‌تواند در گسترش این فریضه الهی مؤثر باشد.


عضو خبرگان رهبری عفاف و حجاب را دارای نوعی بازدارندگی از فساد و فحشا دانست و افزود: دانشگاه امام صادق(ع) نمونه یک دانشگاه مطلوب و دارای دانشکده های مجزا برای خواهران و برادران است و حجاب برای دانشجویان آن حالت وجوب دارد.


وی برگزاری همایش عفاف و حجاب را یک حرکت مبارک خواند و ادامه داد: تبیین این‌که حجاب تنها مختص به زنان نبوده و برای برادران نیز در دین اسلام مطرح است، مورد توجه قرار گیرد تا بیش از پیش شاهد ترویج و ترقی این اندیشه باشیم.


امام جمعه تبریز با اشاره به دغدعه‌های رهبری و نگرانی ایشان در مسأله فرهنگ، خاطرنشان کرد: پیشرفت مسائل علمی باید با قدرت در دانشگاه ها تداوم یابد تا کشور اسلامی ایران در مجامع جهانی به جایگاه مطلوب و در شأن جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کرد.


وی با بیان این‌که مسایل فرهنگی و اخلاقی لازم است در کنار مسایل علمی مورد توجه و دقت قرار گیرد، افزود: توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامی نیز در دانشگاه‌ها باید در کنار پیشرفت علمی مدنظر باشد، اخلاق و فرهنگ اسلامی در تربیت نسل جوان عالم و فرهیخته اهیمت بالایی دارد./854/202/ب2

ارسال نظرات