۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۰۴۹۰۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

اصلی ترین مشکل امروز جامعه شیعی دوری از سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به فرهنگ های غربی و غلطی که وارد جامعه شده است، گفت: دور شدن از سبک زندگی اسلامی اصلی ترین مشکل امروز جامعه شیعی است و شیوه زندگی مهدوی در میان ما کمرنگ شده است و شیعه تنها محب اهل بیت(ع) هستند و در راه و عمل از سیره معصومین(ع) فاصله گرفته اند.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، امشب در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، گفت: ما به عنوان یک شیعه باید همکاروان با سیدالشهداء باشیم و برپایی مجالس عزاداری اهل بیت بخشی از این همکاروانی است.

 

وی با اشاره به پیام های عاشورا، افزود: برای وارد شدن در کاروان سیدالشهداء ابتدا باید مقصد را بفهمیم و زمانی که جامعه اسلام به دست یزدیان بیفتد، حدود الهی تغییر می کند، و فساد تمام جامعه را فرا می گیرد و راهی جز شهادت و اسارت برای اصلاح امت باقی نمی ماند و این مهمترین پیام عاشورا است که حفظ دین الهی از اوجب واجبات است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه سالم ترین و نزدیک راه رسیدن بشریت به مقصد را شیعه بودن بیان داشت و گفت: شیعه واقعی باید دارای شرایطی باشد که اول شرط شیعه بودن با توجه به احادیث ائمه اطهار، معرفت و توحید است و امروز ضعف عمده جامعه بشری و حتی جوامع شیعی که با آن روبرو هستند، عدم معرفت نسبت به توحید واقعی است.

 

وی ریشه زندگی را توحید و خداشناسی بیان داشت و تصریح کرد: فلاح و نجات تنها در یک کلمه است و آن قائل بودن به توحید و عامل بودن به توحید است و باید به این مرتبه برسیم که همه صیرورت و شدن ما به سوی خداست و همه امور باید با او باشد و مشکل ما این است که ایاک نعبد و ایاک نستعین واقعی گفته نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، خداشناسی را مقدمه خودشناسی بیان کرد و افزود: اگر معرفت توحیدی مطرح شود، خودشناسی نیز به دست خواهد آمد و این دو معرفت در کنار هم، اطاعت محض را باعث می شود و نبود معرفت، باعث بروز شرک و نفاق خواهد شد و ریشه اصلی شرک، جهل است.

 

وی در ادامه درباره ویژگی دیگر شیعه واقعی بیان داشت: در کنار معرفت نسبت به خدا و خود، باید عمل نیز وجود داشته باشد و بعضی افراد با آن که می دانند ولی هوای نفسشان اجازه عمل به آنها نمی دهد و همین امر باعث دوری از مکتب اهل بیت و پیام آوران رسالت است.

 

حجت الاسلام حسناتی فضیلت بودن همه وجود شیعه واقعی را ویژگی دیگر بیان کرد و گفت: حضرت علی(ع) در خطبه متقین به تمام فضیلت های یک شیعه واقعی اشاره کرده است که همه وجودش فضیلت است و ویژگی دیگر شیعه این است که همه کلامش صواب و درست است و هیچ وقت و زمانی را بیهوده به بطالت نمی گذارند.

 

وی در ادامه افزود: ویژگی دیگر شیعه دوری از افراط و تفریط و استفاده به اندازه از مواهب الهی است که متأسفانه دنیای امروز افرادی را به سمتی کشانده که مقصد و مقصودشان دنیا شده است که این با شیعه بودن سازگار نیست و دنیای کفر به این دنیاپرستی با تبلیغ روش شهوت رانی در تمام امور دنیا دامن زده است.

 

امام جمعه نجف آباد اسراف را دیگر فرهنگ غلط وارد شده در شیعه بیان کرد و گفت: دور شدن از سبک زندگی اسلامی اصلی ترین مشکل امروز جامعه شیعی است و غم اهل بیت(ع) امروز این است که چرا زندگی مهدوی کمرنگ شده است و این گروه تنها محب ما هستند و در راه و عمل از سیره ما فاصله گرفته اند.

 

وی زیباترین راه برای به مقصد رسیدن را شیعه بودن بیان داشت و افزود: یک شیعه واقعی باید در همه امور زندگی اش میانه رو و معتدل باشد./1306/202/ب2

ارسال نظرات