۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۹۰۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه قرآنی «بلبلان ملکوتی» ویژه بسیجیان استان مرکزی، برگزاری دوره‌ آموزشی «صحیفه سجادیه» جامعة‌‌القرآن خواهران اراک و برگزاری همایش زینبیون در خمین از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک درجمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: همزمان با این هفته مسابقه قرآنی «بلبلان ملکوتی» در رشته‌های حفظ ، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، تکبیر نماز و مداحی در اراک برگزار شد و با توجه به اینکه اولین دوره مسابقات بود با استقبال خوب بسیجیان همراه شد.

 

رضایی ادامه داد: این مسابقات برای اولین بار در پایگاه مقاومت شهید مفتح اراک با حضور 57 شرکت‌کننده برگزار شد، البته داوطالبان برای شرکت در این مسابقات محدودیت رشته نداشتند و می‌توانستند همزمان در چند رشته شرکت کنند که در نهایت 230 مسابقه برگزار شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان، از برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی و اذان در پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح اراک خبر داد و افزود: شرکت کنندگان این مسابقه به منظور ارتقای سطح خود در این دوره‌های آموزشی حضور داشتند.

 

برگزاری دوره‌ آموزشی «صحیفه سجادیه» جامعة‌‌القرآن خواهران اراک

سعیده ایزدپناه، مدیر مؤسسه جامعة‌‌القرآن خواهران اراک گفت: کلاس درس صحیفه سجادیه ویژه عموم علاقه‌مندان به منظور آشنائی با کلام گوهر بار امام سجاد(ع) در جامعةالقرآن اراک برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شرکت در کلاس‌های دوره برای عموم بانوان علاقه‌مندان آزاد است، بیان کرد: این کلاس‌ها هر هفته پنج شنبه با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود که اولین جلسه پنج شنبه 5 آذر ماه با حضور بانوان در جامعة‌القرآن برگزار و به مدت 54 جلسه نیز ادامه خواهد داشت.

 

ایزدپناه همچنین از برگزاری کلاس طب سنتی و اسلامی ویژه بانوان خبرداد و اظهار کرد: این کلاس نیز به صورت مستمر در روزهای یکشنبه آخر هر ماه در همین مؤسسه برگزار خواهد شد که اولین جلسه نیز از یکم آذر ماه تشکیل شده است.

 

مدیر مؤسسه جامعة‌القرآن خواهران اراک با اشاره به مشارکت 300 قرآن‌آموز بانو در این مؤسسه افزود: کلاس‌های جامعة‌القرآن در دو شعبه در قالب تفسیر، حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، دوره‌های آموزشی احکام، تجوید، نهج‌البلاغه و... برگزار می‌شود.

 

برگزاری همایش زینبیون در خمین

عظیمی مسؤول حوزه مقاومت خواهران حضرت زهرا (س) بسیج جامعه زنان در حاشیه مراسم همایش زینبیون در خمین گفت: این آیین معنوی با هدف شناخت شخصیت حضرت زینب (س )، شجاعت ، پیام و نوع بیان بانوی بزرگوار در رویارویی با دشمن در دربار یزید است که این نوع برخورد در علم کلام شناسی و خطابه مهم است.

وی با اشاره به آثار حجاب وپوشش بیان کرد : در سخت ترین شرایط حضرت زینب (س )به یزیدیان اجازه نداد که به پوشش ایشان آسیب بزنند که مادران، بانوان و دختران باید این بانوی مخدره و نمونه را در زندگی خود الگو قرار دهند.

آیین خطبه خوانی از سوی گروه نمایش حلقه تربیتی صالحین شهید سید عباس میر هادی اجرا شد.

همایش زینبیون با همکاری حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زهرا (س ) ، پایگاههای مقاومت تابع حوزه ،اداره ارشاد اسلامی وحوزه علمیه هاجر با حضور مادران ، دختران و بسیجیان خواهر با اجرای گروه نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شام در محل سالن کوثر ارشاد اسلامی خمین برگزار شد./842/
203/ب2

ارسال نظرات