۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۹۱۱
استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز:

احساس مسؤولیت اساس تفکر بسیجی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با تأکید بر واکاوی مبنای فکری بسیج، گفت: بسیج بر اساس احساس مسؤولیت و عمل به موقع هویت پیدا کرده است.
حجت الاسلام دکتر نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز امشب امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی طالبیه تبریز، با تأکید بر واکاوی مبنای فکری بسیج اظهار داشت: شرح و تبیین مبنای فکری بسیج مورد توجه کمتری قرار گرفته است.


وی با بررسی مبنای فکری و فرهنگ بسیج، اصل اول را توجه به انسان بودن و انسانیت دانست و افزود: باید در ابتدای امر دقت داشته باشیم که انسان هستیم، لازمه توجه به انسانیت عمل انسانی و توجه به هم نوع و خیر خواهی برای دیگر هم نوعان است.


این استاد حوزه و دانشگاه دومین اساس فکری بسیج را احساس مسؤولیت در مسائل مختلف خواند و ابراز داشت: مبنای تفکر بسیج احساس انسانیت و احساس مسؤولیت نسبت به مسایل هست، یک بسیجی می داند که مسؤولیتی بر عهده دارد و باید مسؤولیت خود را به انجام رساند.


 وی با بیان این‌که طلبه یک جایگاه و وظیفه خاص و سنگین تری را بر عهده دارد، گفت: طلبه بسیجی به مراتب خاص و ویژه است و وظیفه متفاوت و سنگین تری را عهده دار است، طلبه باید به وظیفه خود آگاه و با معیار آن رفتار و عمل خود را تنظیم کند.


این استاد سطح عالی حوزه علمیه وظیفه نخست طلبه را اخلاق خوش و معنویت عنوان و تصریح کرد: طلبه باید متخلق به اخلاق نبوی و اسلامی باشد، به خود آییم و بررسی کنیم که ما چند درصد با اخلاقمان توانستیم اطرافیانمان را جذب کنیم و تأثیر مثبتی بگذاریم.


وی با تأکید بر پرهیز از تن پروری و تنبلی، اذعان داشت: تنبلی با احساس مسؤولیت، عمل به موقع و خوش رفتاری مخالف است، باید برای انجام مسؤولیت خود دارای نشاط و سرزندگی بود، تنبلی سبب خمودگی و بی تفاوتی به مسایل مختلف پیرامونی است.


این کارشناس مسایل اجتماعی و دینی تشکیل اتاق فکر طلبگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: طلبه باید همیشه آگاه بوده و نسبت به مسایل زمان خود شناخت داشته باشد، برخورد و بهره گیری از ابزار و سلاح مناسب با مشکلات روز در گرو شناخت و آگاهی از مسایل روز است.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی، برنامه نفوذ و تغییر باور های مردم از سوس استکبار جهانی و دشمن، ابراز داشت: دشمن از هر راهی برای اغفال جوانان قدم گذاشته است، وظیفه طلبه بسیجی در این شرایط مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و مقابله با برنامه تغییر و نفوذ در فرهنگ ملت است./854/202/ب2

ارسال نظرات