۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۹۱۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مطالبات مقام معظم رهبری در مورد اقامه نماز بررسی و عملیاتی شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه نماز پیش از اجلاس سراسری سالیانه نماز با تشکیل کمیته فوری، مورد بررسی قرار گرفته و در جهت عملیاتی شدن‌شان اقدام شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: نماز بعد از اقرار به دین رأس اسلام است.

 

وی افزود: همه مسؤولان باید اقامه نماز را به گردن بگیرند و آن را به عهده ستاد اقامه نماز قرار ندهند، چرا که این نهاد قدرت اجرایی و امکان اقامه نماز به صورت گسترده را ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تأکید کرد: در همه دستگاه ها و نهادها باید یک نفر نماینده شود و اقامه نماز را به گردن بگیرد، در دانشگاه ها کارهایی صورت گرفته است و باقی نهادها هم باید در این زمینه تلاش کنند.

 

وی به لزوم احداث نمازخانه‌های بین جاده ای اشاره و اضافه کرد: لازم نیست که در همه نقاط نمازخانه داشته باشیم، ولی باید به صورت معقول و متعارف در هر جاده ای نمازخانه ای مجهز و آماده برای اقامه نماز موجود باشد.

 

امام جمعه ارومیه گفت: باید استاندار و سایر همکاران تعداد نمازخانه هایی که باید در جاده های استان احداث شوند را محاسبه کرده و امکانات احداث آن ها را فراهم کنند، چون وقتی نمازخانه موجود باشد، دیگر شرایط اقامه نماز هم فراهم می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سالیانه نماز در سراسر کشور، افزود: در مورد اقدامات پیش از برگزاری اجلاس به غیر از بحث تجلیل و تشویق خادمین نماز، باید مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه با تشکیل کمیته فوری نماز، مورد بررسی قرار گرفته و در جهت عملیاتی شدن شان اقدام شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان گفت: همه شما اهل نماز هستید اما باید توجهات بیشتر شود، چون اگر به مسأله نماز توجه نشود انسان از آن غفلت می کند، بنابراین باید جلسات ستاد اقامه نماز را بیشتر کرد./936/202/ب2

ارسال نظرات