۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۳۰۴۹۳۱
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

کریلا دانشگاه بزرگ تهذیب و سعادت است/ مراسم اربعین حسینی سرفصل بزرگ آگاهی و بیداری

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که دانشگاه تربیتی عاشورا راه و رسم جهاد، فداکاری و ایثار را به ما آموخت، گفت: برگزاری سالگرد اربعین در طی سال‌های متمادی نشان می دهد اربعین حسینی سرفصل بزرگ آگاهی و بیداری است.
حجت الاسلام محمد رضا جواهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام محمد رضا جواهری، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، شب گذشته در تالار ابن سینا با بیان این که امام حسین(ع) برای اصلاح امر به معروف و نهی از منکر قیام نمود، اظهار کرد: کاروان امام حسین(ع) رنج ها و سختی های زیادی را متحمل شدند تا پیام کربلا به بشریت منتقل شود.


وی با بیان این که کاروان کربلا کاروان روشنگری و بصیرت افزایی  بود، تصریح کرد: در حقیقت انسانهایی با ایمان، بصیرت و فداکاری در زیارت اربعین از نظر روحی رشد می کنند و این مراسم پیاده روی اربعین، بزرگترین راهپیمایی کره زمین به شمار می رود، همچنین تا کنون هنرمندان نتوانسته اند تا عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین را به خوبی به تصویر بکشند.


نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که بدون شک صد کیلومتر راهپیمایی یه هم فشرده و پیوسته در هیچ کجای زمین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هزاران انسان اهل شعور و تقوا برای تقرب به سوی پروردگار در راهپیمایی اربعین حضور می یابند، کربلا نیز دانشگاه بزرگ تهذیب، تکامل و سعادت بود.


حجت الاسلام
جواهری، با اشاره به برگزاری سالگرد اربعین در طی سالهای متمادی از سال 61 تا 1437 هجری قمری گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی سرفصل بزرگ آگاهی و بیداری است و لازم است تا دانشگاه های کشور برای حضور آگاهانه وبصیرت بخش در جهت شناخت ظرفیت ها برنامه ریزی کنند.


وی با بیان این که دانشگاه تربیتی عاشورا راه و رسم جهاد، فداکاری و ایثار را به ما آموخت، اظهار کرد: دوم آذر ماه سالروز تاسیس بسیج دانشجویان و طلاب است، در حقیقت راهبرد راهگشا و روشنگر در این زمینه تعامل و همفکری دانشجویان و طلاب بوده و باید تا زمینه  فرصت حضور به نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شود.


عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که باید دغدغه پایبندی به اصول انقلاب و شهادت را داشت، تصریح کرد: نظام اسلامی بدون شک نیازمند نیرو های متخصص بوده و این مهم با تعامل حوزه و دانشگاه اتفاق می افتد، همچنین دانشجویان باید به خود  باوری، روحیه نشاط و فرهیختگی برسند و هر کس جریانها را بشناسد، مسیر تحولات اجتماعی سبب می شود تا غفلت نکند.


حجت الاسلام جواهری با بیان این که لحن سیاسی و بصیرت به دانشجویان وابسته است، تاکید کرد: استوارترین بندگان خداوند متعال آن هایی هستند که شب و روز تلاش می کنند تا به امت اسلامی خدمت کنند و امر به معروف را زودتر در میان مردم انعکاس دهند، امام حسن عسگری(ع) نیز می فرمایند که یکی از نشانه های اهل ایمان و شیعه زیارت اربعین است.


وی با بیان این که آگاهی بستر سعادت و خوبی هاست، یادآور شد: امروز جنگ نرم فریبی است که دشمنان وارد می کنند و ماهواره ها و فضای مجازی به دنبال تزلزل در دین هستند، همچنین قیام امام حسین(ع) بدین جهت بود تا انسانها را از جهالت و گمراهی نجات دهد و بندگان حقیقی خداوند متعال را با معیار های تقوا آشنا کند. /864/202/ب2

ارسال نظرات