۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۳۰۴۹۳۲
وزیر دادگستری در گرمسار:

جایگاه امروز جمهوری اسلامی مدیون فرهنگ بسیجی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری در گرمسار گفت: جایگاه امروز جمهوری اسلامی مدیون روحیه و فرهنگ بسیجی است ملت و نظام اسلامی ما با این روحیه محکم و استوار در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و در برابر حفظ عزت خود هزینه‌هم می‌دهد.
جایگاه امروز جمهوری اسلامی مدیون فرهنگ بسیجی است جایگاه امروز جمهوری اسلامی مدیون فرهنگ بسیجی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، شامگاه چهارشنبه در همایش بسیج دانشجویی گرمسار در سینما ابرایشم این شهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: هفته بسیج، یک هفته ویژه خوبی‌ها، پارسایان و مجاهدان است.

 

وی با اشاره به همزمانی سفر خود به استان سمنان با انتصاب محمد رضا خباز به عنوان استاندار جدید این استان، سمت جدید را به وی تبریک گفت و افزود: امیدوارم با روحیه بسیجی کار خود را در این خطه شروع نمایید و بتوانید با روحیه‌ای بسیجی و توجه و عنایت به آرمان‌های بسیج که همانا خدمت به مردم است، اثری ماندگار از خود در این دیار به یادگار بگذارید.

 

وزیر دادگستری فرهنگ بسیجی را در یک‌کلام فرهنگ عشق و دوستی نامید و تصریح کرد: ملت ما آرمان‌های بسیج را در بین خود زنده‌ نگاه‌داشتند و آن را پروراندند تا ایران اسلامی امروز با این اندیشه و باور به الگویی برای حق طلبان عالم تبدیل شود.

 

 

حجت الاسلام  پور محمدی با بیان این که بسیجی عاشق است و کار بسیج عشق‌ورزی و محبت، خاطر‌نشان کرد: محبت یک ظرفیت و موقعیت شگرف ایجاد می‌کند و توانی دارد که راه‌های بسته را باز می‌کند، موانع را برمی‌دارد و کار های نشدنی را شدنی می‌کند، اینها ویژگی‌های بسیج است.   

 

وزیر دادگستری با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ خود پرچم‌دار اسلام ناب و اصیل در جهان شده است، اضافه کرد: امروز دینداری و خداپرستی حقیقی را در چهره بسیجیان می‌توان دید، آن ها انسان‌هایی بی‌آلایش هستند که در قبال زرق و برق دنیا هیچ خواسته‌ای ندارند، جز اینکه بنده خوب خدا باشند و بتوانند فریاد حق طلبی را در دنیا بلند کنند.

 

وی اظهار داشت: روحیه بسیجی است که سبب می‌شود مجاهدان در هر شرایط و هر نقطه از جهان از مظلوم دفاع کرده و در مقابل ظلم و استکبار بایستند، تفکر و اندیشه‌ای که امروز جمهوری اسلامی را به غمگسار مظلومان عالم بدل کرده، همانا جایگاه امروز جمهوری اسلامی مدیون روحیه و فرهنگ بسیجی است ملت و نظام اسلامی ما با این روحیه محکم و استوار در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و در برابر حفظ عزت خود هزینه‌هم می‌دهد.

 

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکلات اقتصادی و ناامنی امروز همه دنیا را فرا گرفته است، تقریبا همه کشورهای جهان مشکلاتی از قبیل ورشکستگی‌ها و بیکاری دارند، مانیز در ایران با مشکل اشتغال و نقدینگی روبرو هستیم، اما فراموش نکنیم که نرخ بیکاری و تورم در اروپای مرکزی و کشورهایی نظیر پرتقال و اسپانیا بیش از 40 درصد است و بسیاری از مشکلات ما به سبب حفظ عزت و ایستادگی در برابر ظالمان است.

 

ایران اسلامی در جمع 17 کشور علمی برتر دنیا

حجت الاسلام پور محمدی با بیان این که ایران در تعداد فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی جایگاه چهارم جهان را در اختیار دارد، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در جمع 17 کشور علمی برتر دنیا و تنها در منطقه‌ای مانند گرمسار و آرادان 24 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که نشان از ظرفیت علمی بالای کشور ما دارد.

 

وزیر دادگستری با اشاره به این که میانگین سن دانشمندان ما 30 سال است و این مطلب مهم‌ترین موضوعی است که در دنیای علم مطرح می شود، گفت: برآورد می‌شود که با این ظرفیت و توانمندی دانشمندان جوان، ایران اسلامی بیشترین نرخ رشد علمی را در بین کشور‌های جهان در آینده خواهد داشت.

 

وی با اشاره به پیش بینی رشد علمی برابر ایران و آمریکا طی سال‌های آینده، افزود: اکنون در آمریکا سالانه 248 هزار فارغ التحصیل رشته‌های مهندسی وجود دارد و در ایران این عدد 246 هزار نفر در سال است.

 

رهبر انقلاب نماد یک بسیجی در چهره، رفتار و عمل هستند

حجت الاسلام پور محمدی تأکید کرد: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و توسعه اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی را می‌خواهیم، اما نه برای تفاخر و افزودن بر فاصله طبقاتی، بلکه می خواهیم برای همه انسان‌ها رفاه ایجاد کنیم و فاصله بین طبقات اجتماعی را به حداقل برسانیم.

 

وزیر دادگستری پایه این نوع مدیریت کشور را تفکر بسیجی عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب نماد یک بسیجی در چهره، رفتار و عمل هستند و امیدواریم ما نیز در دولت با توجه به منویات ایشان و نگاه و روحیه بسیجی به قله‌های پیروزی و پیشرفت برسیم.

 

 محمد رضا خباز، استاندار سمنان نیز در این مراسم  با تبریک هفته بسیج ضمن اشاره به اینکه دانشجویان ما با اندیشه بسیجی به تقویت نظام اسلامی کمک می‌کنند و به‌عنوان یک شجره طیبه در تحقق اهداف متعالی نظام نقش مؤثری دارند، اظهار داشت: ما وظیفه داریم دامنه بسیج را به‌گونه‌ای گسترش دهیم که روز به روز بر خیل جمعیت دانشجویان بسیجی افزوده شود.

 

نماینده عالی دولت در استان سمنان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر شروع اصلاح و حرکت از خود، افزود: هر کس در دلش برای سرنوشت خود و سرنوشت ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است و حاضر می‌شود در این راه مقدس فداکاری کند، بسیجی است.

 

خباز بسیجی بودن را اطاعت از قافله سالار نور، امام راحل(ره) و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان دانست و تصریح کرد: بنابراین باید در درس خواندن و علم آموزی، تقوا و تعهد و در توجه به کشورمان بسیجی بیاندیشیم و بسیجی عمل کنیم، همانا بسیجی بودن افتخاری است که نصیب ملت ایران شده است./977/پ201/ج1

ارسال نظرات