۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۹۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت مداری و دشمن شناسی دو مؤلفه اصلی بسیجی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه بجنورد گفت: ولایت مداری، دشمن شناسی و هدف گذاری برای رسیدن به آرمان ها، مؤلفه های اصلی بسیجی است.
همايش طلايه داران بصير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، فرشته تختی، استاد حوزه و دانشگاه بجنورد، امروز در همایش «طلایه داران بصیر» که به مناسبت فرا رسیدن پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان با شرکت مبلغات و طلاب خواهر در حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد برگزار شد، بر تداوم و تقویت فرهنگ بسیجی در کشور تأکید کرد.

 

وی با اشاره به 37 سالگی بسیج، رسالت امروز این تشکل را بسیار حساس تر و خطیرتر از گذشته دانست و افزود: باید نیروهای بسیجی امروز نیز همانند گذشته در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب در حوزه های مختلف آن فعال بوده و در این راه ثابت قدم و استوار باشند.

 

تختی که همسر حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هست، با تأکید بر اینکه بسیجیان باید بدون توجه به مشکلات و موانع در مسیر راستین خود حرکت کنند، اضافه کرد: امروز یکی از مسؤولیت های اصلی نیروهای بسیجی جلوگیری از نفوذ دشمنان به نظام اسلامی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: بسیج از ابتدای تشکیل با روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و تلاش جهادی مأنوس بوده و امروز نیز می بایست بسیجیان با روحیه تعاون و ایثار در زمینه های مختلف گام برداشته و برای رفع مشکلات و گرفتاری های موجود در کشور تلاش کنند.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ولایت مداری، دشمن شناسی و هدف گذاری برای رسیدن به آرمان ها، مؤلفه های اصلی فرد بسیجی بوده و برای رسیدن به مؤفقیت داشتن این خصوصیات از سوی بسیجیان الزامی است.

 

تختی همچنین آراستگی ظاهر و باطن و رفتار و منش مؤمنانه را از دیگر خصوصیات یک بسیجی واقعی دانست و تصریح کرد: باید همه اقدامات بسیجیان توأم با رعایت رفتار و اخلاق نیک اسلامی بوده و مردم داری و مهربانی با خلق سرلوحه کار فرد بسیجی باشد.

 

وی با بیان اینکه در تفکر بسیج و بسیجی برخی ویژگی های عمده وجود دارند، افزود: دین محوری، ولایت محوری، تقدس، عدالت محوری، صمیمیت، اخلاص و اخلاق و رفتار حسنه برخی از صفات برجسته افراد بسیجی است که باید به کل جامعه تسری یابد.

 

تختی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان بسیج مستضعفان در پنجم آذر سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد، افزود: بنیان گذار انقلاب و نظام اسلامی همواره به بسیجیان افتخار می کرد و معتقد بود می بایست ارزش ها و آرمان های بسیج نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

 

وی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، به فعالیت بسیج بانوان اشاره کرد و افزود: در واقعه کربلا و پس از آن حضرت زینب(س) نقش محوری داشت و امروز نیز بسیج بانوان باید حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهد.

 

تختی با بیان اینکه اگر حضرت زینب(س) نبود حماسه کربلا کامل نمی شد و فرهنگ و قیام حسینی در کربلا باقی می ماند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری(س) با سخنرانی های کوبنده و روشن گری های خود در مقابل مردم و دشمنان، بهترین پیام آور کربلا بود و سبب ماندگاری پیام عاشورا شد.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه از بسیجیان به ویژه خواهران بسیجی خواست تا واقعه کربلا و تاریخ حماسه حسینی را با دقت مطالعه کرده و از درس های آن برای زندگی امروز بهره مند شوند.

 

تختی تصریح کرد: در این راستا همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها اشاره داشته اند باید در مورد عاشورا و واقعه کربلا در سه بخش درس های عاشورا، پیام های عاشورا و عبرت های عاشورا مطالعه و تعقل داشت.

 

وی در خاتمه همچنین با تأکید بر اینکه می بایست برگزاری حلقه های صالحین یکی از برنامه های اصلی بسیج بانوان باشد، افزود: برگزاری جدی تر و منظم تر حلقه های صالحین در بین بانوان بسیجی منجر به بصیرت افزایی و ارتقای توانمندی های اجتماعی آنها می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات