۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۹۹۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پایداری و ثبات ما به خاطر ایستادگی در برابر آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برخی می‌گویند چرا باید بگوییم مرگ بر آمریکا و بیاییم از زندگی صحبت کنیم، آن ها نمی‌دانند اگر تا کنون سالم و زنده مانده‌ایم به خاطر همین شعار مرگ بر آمریکاست و تاریخ نشان می دهد برخی از کشورهایی که در این مسیر لغزیدند دچار بحران و نا امنی شدند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني جلسه تفسير حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه تفسیر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که ظهر امروز در حسینیه شهید آوینی برگزار شد به تفسیر سوره بقره پرداخت و با تشریح آیه 105 سوره بقره، اظهار کرد: خداوند در این آیه فرموده است: «ما یَوَدُّ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِکینَ أَنْ یُنَزَّلَ عَلَیْکُمْ مِنْ خَیْرٍ مِنْ رَبِّکُمْ»، یعنی اهل کتابی که کفر ورزیدند و مشرکان، دوست ندارند که بر شما هیچ خیری از جانب پروردگارتان نازل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشریح کرد: کافران می خواهند ما از این عقیده برگردیم و نسبت به ملت ها و کشورهای مسلمان جهان بی تفاوت باشیم، آمریکا یکی از آن کشورهایی است که می خواهد ما به هر قیمتی که شده از آرمان های خودمان بازگردیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ویژگی های اهل کتاب را با آیاتی بیان و با بیان آیه 69 سوره آل عمران، خاطرنشان کرد: ایمان به خدا اطاعت از پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و پیروی از کتاب خدا است اما جماعتی از اهل کتاب می خواهند شما را از این راه گمراه کنند.

 

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: در خصوص اهل کتاب در آیه 109 سوره بقره آمده: «وَدَّ کَثیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إیمانِکُمْ کُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَیَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا حَتَّی یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ» یعنی بسیاری از اهل کتاب پس از آن که حقانیت (اسلام) بر آنها روشن شد به خاطر حسد برخاسته از وجودشان، دوست دارند که شما را پس از ایمانتان به کفر بازگردانند.

 

پایداری و ثبات ما به خاطر ایستادگی در برابر آمریکاست

امام جمعه قزوین اظهار کرد: عده ای از اهل کتاب افزون بر این که شما را از راه و مسیرتان گمراه می کنند می‌گویند چرا باید بگوییم مرگ بر آمریکا و بیاییم از زندگی صحبت کنیم، آن ها نمی‌دانند اگر تا کنون سالم و زنده مانده‌ایم به خاطر همین شعار مرگ بر آمریکاست و تاریخ نشان می دهد برخی از کشورهایی که در این مسیر لغزیدند دچار بحران و نا امنی شدند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کافران و مشرکان هیچ چیز خوبی را برای شما نمی پسندند و تنها بدی، فقر، فلاکت و وابستگی را برای شما می خواهند امروز آن ها می‌خواهند کشور شما بازار کالاهای فرسوده و ارتش کشورهای اسلامی مصرف کننده سلاح های از مدل خارج شده آن ها باشد و از این طریق ثروت اندوزی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان به بخش دیگری از آیه سوره بقره اشاره و افزود: در ادامه آیه آمده «وَ اللَّهُ یَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ» خدا رحمتش را به هر که بخواهد اختصاص می دهد و او دارای فضل بزرگ است و باید کاری کنیم که شامل رحمت خداوند شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: خداوند در جای دیگر خطاب به کافران اهل کتاب می فرماید چرا شما حق و باطل را در هم می آمیزید آن ها در جایی برای نجات سران داعش هلی کوپتر می فرستند و از محاصره نجات می دهند و در جای دیگر به دروغ می‌گویند می‌خواهیم با داعش بجنگیم.

 

این مفسر قرآن کریم در پایان گفت: آن ها می خواهند شما از دین و انقلابتان روی برگردانید اما ما می گوییم بیداری اسلامی آرزوی ما است و برای پیروزی آن حتی مسلمانان جهان را مسلح می‌کنیم و این کار را برای مقابله با ظلم و بی عدالتی انجام می دهیم./838/202/ب1

ارسال نظرات