۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۰۰۹
رییس اوقاف و امور خیریه بجنورد خبر داد؛

اجرای پروژه های مرمت و بازسازی در 17 امامزاده بجنورد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد گفت: اکنون پروژه های عمرانی شامل بازسازی و نوسازی و مرمت در 17 امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان در حال اجرا است.
حجت الاسلام آسوده- رييس اوقاف و امور خيريه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عظیم آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد، امروز در نشست با خبرنگاران، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف، به تشریح فعالیت های این نهاد در هشت ماهه سال جاری پرداخت و اظهار کرد: اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در سه بخش امامزادگان و بقاع متبرکه، موقوفات و فعالیت های فرهنگی و قرآنی انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه های اوقاف و امور خیریه شهرستان راز و جرگلان نیز با مدیریت شهرستان بجنورد اجرایی می شوند، افزود: از مجموع 38 امامزاده موجود در این دو شهرستان، اکنون عملیات عمرانی شامل بازسازی و نوسازی و مرمت در 17 امامزاده در دست انجام است.

 

حجت الاسلام آسوده گفت: اجرای شبستان بقعه متبرکه ایوب(ع) با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، حرم امامزاده قاسم(ع) اوخلی دونگل با 100 مترمربع زیربنا و پیشرفت 85 درصدی، احداث ساختمان امامزاده سیداسماعیل(ع) باباامان در دو طبقه با 700 مترمربع زیربنا با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و امامزاده عبدالله(ع) اسدلی با پیشرفت 70 درصدی برخی از طرح های عمرانی امامزاده های بجنورد هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه امامزاده و احداث شبستان امامزاده ابراهیم(ع) کلاته سهراب با 400 مترمربع زیربنا و پیشرفت 70 درصدی، امامزاده محمدباقر(ع) اسفیدان، بازسازی امامزاده یحیی(ع) نوده با 75 درصد پیشرفت، شاهزاده علی(ع) طراقی ترک با 65 درصد پیشرفت فیزیکی و عملیات احداث ساختمان امامزاده سیدابراهیم(ع) پیغو با 45 درصد پیشرفت نیز از دیگر طرح های عمرانی در دست اجرا در بقاع متبرکه شهرستان هستند.

 

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: عملیات اجرایی امامزاده بی بی فاطمه(س) روستای درتوم، امامزاده زین العابدین(ع) درصوفیان، امامزاده هادی(ع) روستای ارگ، امامزاده روستای شیخ با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، امامزاده نبی(ع) غلامان، امامزاده عسگریه گیفان، امامزاده سیدمحمد(ع) روستای دراقانلو و امامزاده محمدابراهیم(ع) روستای برج با 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخی دیگر از طرح های عمرانی امامزاده ها و بقاع متبرکه شهرستان های بجنورد و راز و جرگلان به شمار می روند.

 

وی در مورد اجرای طرح جامع حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) نیز افزود: اکنون عملیات آیینه کاری شبستان اصلی حرم به اتمام رسیده و دو هزار مترمربع از کتیبه کاری طرح نیز کامل شده است.

 

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: در حال حاضر احداث صحن و قبور حرم مطهر در ضلع شمالی 70 درصد پیشرفت داشته و احداث صحن در ضلع غربی نیز با 30 درصد پیشرفت در دست اجرا قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: همچنین عملیات احداث دو بخش مهمان سرا و آشپزخانه حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) 100 درصد، احداث پارکینگ 60 درصد و احداث دیوار حائل امامزاده نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در ادامه با اشاره به اجرای طرح های سرمایه گذاری در موقوفات این شهرستان، اظهار کرد: امسال در دو موقوفه پیله گر و خیرالنساء ثروتی در بجنورد اجرای طرح صورت گرفت که این دو طرح اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

وی با بیان اینکه امسال در پنج موقوفه شهرستان بجنورد سرمایه گذاری انجام شد، اضافه کرد: همچنین عملیات تعمیر و مرمت 15 موقوفه این شهرستان هم اجرایی و قرارداد اجاره آنها در راستای درآمدزایی بیشتر منعقد شد.

 

حجت الاسلام آسوده با اشاره به 200 رقبه جدیدالکشف در بجنورد افزود: علاوه بر این از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 13 موقوفه جدید به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال نیز در بجنورد ثبت شده است.

 

وی در ادامه در مورد اجرای طرح های فرهنگی و قرآنی از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه بجنورد، اظهار کرد: برگزاری طرح بصیرت عاشورایی و اجرای نیات واقفان در ایام محرم و صفر، اعزام روحانیان مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری جلسات با مستأجران موقوفات و برگزاری طرح آرامش بهاری در جوار 9 امامزاده برخی از این برنامه ها بودند.

 

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: همچنین برپایی محفل انس با قرآن، برگزاری دعای ندبه، اعزام خدام به اردوی زیارتی و سیاحتی، جذب خدام افتخاری، اجرای طرح حفظ قرآن در جوار امامزادگان و راه اندازی پنج انجمن یاوران وقف در بجنورد برخی دیگر از اقدامات فرهنگی و قرآنی نهاد اوقاف و امور خیریه در این شهرستان به شمار می روند./9314/202/ب1

ارسال نظرات