۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۰۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بسیج نماد وحدت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: بسیج نماد وحدت ملت ایران است، وحدتی که در سایه ایمان و عمل صالح شکل گرفته است.
حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، مسؤول نهاد رهبري دانشگاه هنر اسلامي تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز امروز در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های تبریز به مناسبت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج، نمایش باشکوه وحدت است.

 


وی خاطرنشان کرد: وحدتی که در سایه ایمان و عمل صالح شکل گرفته و همه‌ تمایزات دیگر از بین برده است. بسیجی که ملاک برتری را تقوا قرا
ر داد، مدرسه عشق و میعادگاه پرواز به سوی آسمان است. نهادی که کانون امید دوستان و مایه یأس دشمنان است و به قول امام خمینی(ره) بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از نخستین تا آخرین امضا کرده‌اند.

 


حجت الاسلام عباس‌زاده با تشریح نقش بسیج در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: هر گاه که دشمن در عرصه‌ای شکست خورد و سنگر عوض کرد، این بسیج بود که در مقابل آنان سنگر ساخت و آنان را ناکام گذاشت و امروز شاهد جانفشانی بسیجیان در عرصه‌های مختلف هستیم.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بنده از ابتدای تأسیس بسیج مستضعفان، عضو آن نهاد مقدس بوده، به صورت نیروی رزمی، مربی نظامی و عقیدتی در آن نهاد ادای وظیفه کرده‌ام، گفت: در دوران دفاع مقدس سال‌ها در میان بسیجیان نفس کشیده و زندگی کرده‌ام، می‌گویم که بسیجیان، انسان‌های بی ادعایی بودند که همه سرمایه خود را در وادی دوست به حراج گذاشتند.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیا این‌که بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس دشمنان تا بن مسلح این مرز و بوم را به زانو درآوردند و مانند کربلا، خون را در برابر شمشیر به پیروزی رساندند، افزود: پس از جنگ نیز شاهد دلاورمردی بسیجیان در عرصه‌های سازندگی و جهاد بوده ایم.

 


وی ادامه داد:  باید دانست که هر کجا فعالیت بیشتر باشد، افراد نیازمند آگاهی بیشتری هستند. سرعت زیاد بدون جهت‌گیری صحیح، فاجعه بار است. همچنان که امام صادق(ع) فرمودند؛ «العامل علی غیر بصیرةٍ کالسّائر علی غیر الطریق لا یزیده سرعة السیر من الطریق إلاّ بعدا».

 


حجت الاسلام عباس‌زاده افزود: حضرت امیرالمؤمنین(ع) توصیه کرده اند که «اوصیکم بتقوی الله و نظم أمرکم» تا زمانی که که فعالیت‌ها افزون گشت، برای اثر بخشی بیشتر امور ارزش نظم و انضباط فراموش نگردد. امیدواریم کهبسیج همچون گذشته با نظم و عقلانیت در عرصه‌های مختلف نظام نقش‌آفرینی کند./935/202/ب1

ارسال نظرات