۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۰۵۰۹۲
آیت الله علوی گرگانی:

انقلاب اسلامی سبب احیای فرهنگ وقف شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خوشبختانه پس از انقلاب نسبت به وقف توجه جدی شده است، گفت: انقلاب اسلامی زمینه ای را فراهم کرد که موقوفات ساماندهی شوند و فرهنگ وقف گسترش پیدا کند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمد علی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: متأسفانه در گذشته به مسأله وقف هیچ توجهی نمی شد اما خوشبختانه امروزه اقبال جامعه به این مسأله افزایش پیدا کرده و خدمات خوبی از سوی این سازمان ارائه می شود.


وی با تقدیر از تلاش های رییس سازمان اوقاف افزود: تلاش شما در مسیر احیای موقوفات قابل تقدیر است، باید توجه داشت که هر اندازه در زمنه وقف سرمایه گذاری شود باز هم جای کار دارد؛ مسؤولان این سازمان باید با دلسوزی کامل کارها را پیگیری کنند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آثار وقف در جامعه اظهار داشت: سرمایه گذاری در احیای وقف و موقوفات اثرات ویژه ای در جامعه دارد، از این رو باید تلاش های جدی و برنامه ریزی های دقیقی در عرصه وقف باید صورت گیرد.


وی ادامه داد: سابقا موقوفات جزئی همانند کفش نیز برای افراد گوناگونی همچون طلاب در نظر گرفته می شد که نشان از اهتمام مردم از زمان های گذشته به مسأله وقف دارد، خوشبختانه پس از انقلاب نسبت به وقف توجه جدی شده است.


حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه ای را فراهم کرد که سبب ساماندهی موقوفات و ترویج و گسترش فرهنگ وقف شد، ابراز داشت: یکی از مسائلی که اوقاف باید به آن بپردازد احیای موقوفات است که از طریق می توان درآمد موقوفات را گسترش داد.


وی عنوان کرد: باید موقوفات که بر اثر مرور زمان فرسوده شده مجددا احیا شود تا بتوان از آن همانند سابق استفاده کرد، هیچگاه نباید اجازه داد تا فرهنگ وقف از بین برود؛ خوشبختانه مردم ایران افرادی خیر هستند که از این ظرفیت آن ها باید در مسیر وقف و انجام کار خیر استفاده کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات