۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۰۹۹
نماینده بعثه رهبری در عراق خبر داد؛

اجرای گسترده برنامه‌های فرهنگی در موکب امام رضا

خبرگزاری رسا ـ کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در عراق با برنامه ریزی‌های جامع اقدام به اجرای گسترده برنامه‌های فرهنگی آموزشی در موکب‌های زائران ایرانی در کربلای معلا کرده است.
كميته فرهنگي ستاد اربعين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از اجرای گسترده برنامه های فرهنگی آموزشی در موکب های زائران ایرانی (موکب های امام رضا) خبر داد و گفت: این برنامه ها به طور جامع و گسترده از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در عراق انجام می شود.

 

وی هدف از اجرای این برنامه ها را تبیین اندیشه های اسلام علوی نشأت گرفته از عاشورای حسینی برشمرد و گفت: سه برنامه عمده که امام حسین در شب عاشورا برای آن از دشمنان مهلت گرفت وجود دارد که آن عبارت است از نماز، دعا و نیایش و تلاوت قرآن.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق خاطرنشان کرد: در تمامی موکب ها نماز جماعت اول وقت برگزار می شود و بدین منظور در یک نوبت صد نفر مبلغ که امام جماعت نیز می باشند به موکب ها اعزام شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی پاسخگویی به مسائل شرعی و اخلاقی و تاریخی را یکی دیگر از برنامه های مهم روحانیان اعزامی برشمرد و افزود: روحانیان برنامه های زیارت اربعین و نیز دعا و نیایش و سخنرانی های متناسب با زمان و اقتضای حال زائران انجام خواهند داد.

 

وی حضور روحانیان را در موکب ها سبب ایجاد فضای معنوی و پیشگیری از امور تفرقه زا خواند و گفت: اساسا در موکب ها باید فضای صفا و صمیمیت همانند فضای حاکم بر یاران امام حسین علیه السلام در کربلا ایجاد شود تا درس های عاشورا در بین زائران ترویج و سرمشق قرار گیرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اجرای برنامه روایت گری مصور حماسه عاشورا در موکب ها خاطرنشان کرد: این برنامه با توجه به سمعی و بصری بودن آن، برای مخاطبان هم دارای جاذبه و هم نکات عبرت آموز نهضت عاشورا است.

 

وی در پایان از همه مسئولان موکب های برپا شده در کربلا خواست تا برای بهره وری بیشتر از برنامه های پیش بینی شده از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین همکاری کنند./1330/د101/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات