۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۳۰۵۱۱۵
آیت الله جوادی آملی:

باید با جدیت جلوی انحرافات دینی را گرفت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر ضرورت مقابله با انحرافات دینی گفت: متأسفانه در این زمان افرادی در مذهب شیعه وجود دارند که دین و اعتقادات مردم را منحرف می‌سازند و خود را به دروغ واسطه امام زمان(عج) معرفی می کنند؛ باید با انحرافاتی در مذهب و دین ما پیش آمده است مقابله کنیم.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، امشب در دیدار نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف کشور با تقدیر از فعالیت‌های این سازمان گفت: افرادی که مسؤولیت اوقاف را بر عهده دارند باید بر اساس نیات پاک عمل کرده و ابتکاراتی را در مدیریت خویش ایجاد کنند.


حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که وقف همانند یک موجود زنده است، افزود: واقفان امروز باید دست آیندگان را برای تغییر کاربری وقف باز نگاه دارند، همانند این که باغ وقفی که امروز در میان شهر قرار گرفته است کاربری را مثل گذشته ندارد، بنابراین در صورت اذن می توان کاربری آن را به بهترین شکل تغییر داد؛ هیچ زمانی نمی‌توان نیت وقف و موقوفه را تغییر داد،زیرا مال وقفی را تا ابد نمی‌توان از حالت وقف خارج کرد.

 

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهارکرد: اگر مدیریت درستی بر اموال وقفی انجام شود و مردم را از این مسأله آگاه سازیم، در هر زمانی می‌توانیم بهترین بهره و استفاده را موقوفات ببریم.

 

 

وی با بیان این که یک گونه از وقف، وقف جهادی است، گفت: متأسفانه هیچ اثری از جهاد فی سبیل الله در وقف نامه­ها وجود ندارد، کشور اسلامی ما به طور قطع دشمنان بسیاری دارد، بنابراین مناسب است که وقف جهادی به وجود آید و این مسأله باید از سوی مسؤولان فرهنگ سازی شود؛ یکی از مصادیق مصرف زکات اختصاص جبهه های جنگ دارد، بنابراین مناسب است که وقف­نامه در این زمینه به وجود آید.

 

 

وی به ضرورت وقف در مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: وقف نامه سید مرتضی فرهنگی بوده؛ در این وقف نامه سخن غذا نبوده بلکه سخن از کتاب، قلم و فرهنگ است، سیدمرتضی در وقف نامه های خود نوشته اند که این وقف ویژه قلم و ابزار نگارش کتاب است، زیرا فرهنگ برای بزرگان ما یک اصل بوده است؛ بنابراین مناسب است این چنین وقف نامه‌های در جهت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه افزایش یابد.

 

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنانش ابراز کرد: این سوال در نوجوانی در ذهنم وجود داشت که چرا حکومت این چنین حسینیه ها را خراب می‌کند، متولیان املاک را به رضا شاه می فروختند و حسینیه ها و موقافات را به همین جهت تخریب می کردند و مردم هم اعتراضی نمی‌کردند.

 

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: در دوران قاجار در هر منطقه‌ای از کشور خان هایی به وجود آمدند و امورات روستاها را به عهده می گرفتند، در این دوران به قدری اوضاع مملکت خراب شد که وقتی رضا شاه آمد به جهت این که نظم به شکل نسبی ایجاد کرد مردم در مقابل مشکلات حکومتی سکوت اختیار کردند.

 

 

وی به ضرورت مقابله با انحرافات دینی اشاره کرد و افزود: هیچ اعتباری به دنیا وجود ندارد و مشخص نیست در زمان آینده چه انحرافاتی در دین رخ می دهد و به همین جهت باید با انحرافاتی در مذهب و دین ما پیش آمده است، مقابله کنیم.

 

 

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کرد: در این زمان افرادی در مذهب شیعه وجود دارند که دین و اعتقادات مردم را منحرف می‌سازند و خود را به دروغ واسطه امام زمان(عج) معرفی می کنند، بنابراین باید با انحراف‌ها این افراد مبارزه کنیم./998/پ202/ج1

ارسال نظرات