۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۱۲۱
معاون پرورشی بنیاد فرهنگی رضوی خبر داد؛

اجرای طرح «کیفی سازی نماز» در مدارس امام رضا

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی بنیاد فرهنگی رضوی از اجرای طرح «کیفی سازی نماز» در مدارس امام رضا(ع) با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ نماز در بین دانش آموزان خبر داد.
اجرای طرح «کیفی سازی نماز» در مدارس امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا ضامن در این رابطه گفت: یکی از برنامه های معاونت پرورشی مدارس امام رضا(ع)، پیاده سازی طرح «کیفی سازی امر نماز در مدارس» با هدف ترویج فرهنگ نماز میان دانش آموزان و اقامه نماز جماعت در مدارس است.

 

وی با بیان اینکه اقامه نماز بالاترین عبادت و تسبیح اکبر بوده و وظیفه همگان است تا برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اقامه نماز در میان جوانان تلاش کنند، تصریح کرد: در این راستا تلاش می‌‎شود با برگزاری کلاس‎های آموزشی، دانش‎آموزان را با ابعاد معنوی نماز بیشتر آشنا کرد و مربیان پرورشی نیز موظفند تا نظارت کافی در برگزاری با کیفیت این کلاس ها داشته باشند.

 

ضامن یکی دیگر از برنامه های پرورشی مدارس امام رضا(ع) را تشکیل کارگاه های گروهی با حضور والدین در خصوص مسائل تربیتی، دینی و اخلاقی دانش آموزان بیان کرد و افزود: به منظور مشارکت بیشتر اولیا در برنامه های تربیتی مدارس، جلسات پرورشی با همکاری معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

معاون پرورشی بنیاد فرهنگی رضوی ادامه داد: در این جلسات به تهدیدها و آسیب های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان و مسائل مذهبی پرداخته می شود و تلاش می شود با آسیب شناسی، برنامه ریزی و آگاهی بخشی توسط اساتید مطرح مشکلات آنان، بهبود یا مرتفع شود.

 

وی بیان کرد: بنیاد فرهنگی رضوی به عنوان مهم ترین پایگاه فرهنگی، تربیتی و آموزشی آستان قدس رضوی به دنبال معرفت افزایی، توسعه سیره رضوی و تحقق باورهای دینی میان دانش آموزان است که خوشبختانه توانسته در این زمینه برنامه های متنوع فرهنگی ویژه ای برای دانش آموزان و اولیا آنان طراحی و اجرا کند./1310/101/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات