۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۱۵۶
دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعه المصطفی:

راه ایجاد صلح جهانی پناه بردن به اندیشه استقلال در برابر اندیشه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شهامت گفت: امیدواریم امروز که پوتین این چنین به ملاقات مقام معظم رهبری شتافته و با کمال ادب تا دو ساعت پای سخنان حضرت آقا می نشیند، معنی نامه آن زمان امام راحل به گورباچف و معنی نصیحت های مقام معظم ولایت را دریافته باشد و بداند که تنها راه، پناه بردن به اندیشه استقلال در برابر اندیشه استکبار است.
حجت الاسلام شهامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسین شهامت، دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعه المصطفی صبح امروز در سخنرانی پیش از دعای ندبه که در حسینیه اعظم ثارالله برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: اربعین یادآور نقش آفرینی کاروان پیروز اسرای عاشورا است که در ظاهر به اسارت رفته بودند اما توانستند بزرگترین نقش آزادی و آزادگی را برای بشر هدیه دهند.

 

وی با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، ادامه داد: حوادث دشوار برای همه قابل تحلیل نیست برخی از افراد به زندگی راحت عادت کرده اند، اگر به سختی بیافتند بر اساس آیات قرآن جزع و فزع می کنند.

 

حجت الاسلام شهامت ادامه داد: زندگی در نگاه کسانی که تربیت دینی نشده اند اینگونه است، اما در نگاه کسانی که تربیت دینی شده اند زندگی به شکل دیگری است، تاریخ زندگی انبیا و اولیای الهی(ع) درس ایستادگی و آزادگی به ما می دهد.

 

وی یکی از ابعاد مورد سوال حضور اهل بیت(ع) به همراه سیدالشهدا در کربلا را رساندن پیغام دین به مردم عالم عنوان و اضافه کرد: عده ای ضعیف النفس و یا برخی خیرخواهان از امام خواستند که به کربلا نروند و یا اهل بیت شان را با خود نبرند، امام فرمودند وضع اسلام به جایی رسیده که باید حرکت کرده و به کربلا بروم و خدا می خواهد این زن ها برای اعتلای دین و آزادی بشر طعم اسارت را بچشند.

 

کارشناس معارف ادعیه و حدیث گفت: اهل بیت(ع) چرا در میدان سختی قرار گرفتند؟ پیش از رسیدن اسرا به کوفه معلوم نبود، اما وقتی به کوفه وارد شدند، معلوم شد که سیدالشهدا(ع) چه برنامه جامعه ای برای حفظ دین خدا در نظر گرفته اند.

 

وی تصریح کرد: سخنی که زینب کبری(س) در مجلس ابن زیاد گفته اند شرایط را عوض کرد، انسان های فریب خورده آگاه شدند، تعدادی از مردان تصمیم گرفتند که به خانه ها نروند مگر اینکه انتقام خون خدا را بگیرند.

 

حجت الاسلام شهامت افزود: به عبیدالله گفتند چه نشسته ای که زینب دختر علی(ع) کوفه را به هم ریخته است، ابن زیاد وقتی اسرا را وارد کردند، گفت: این زن متکبر کیست؟ گفتند که او دختر علی(ع) است، گفت: دیدی خدا با شما در کربلا چه کرد؟ فرمود: من هر چه دیدم همه زیبایی بود، این جمله پر از زیبایی و عرفان و ثبات دل و قدم است و در شرایطی پر از غم و اندوه از حضرت زینب سخنگوی خدا در زمین شنیده شده است.

 

وی ادامه داد: وقتی امام حسین(ع) دست شان را بر روی سینه حضرت زینب گذاشتند، این چنین دل ایشان را ثبات و قرار بخشیدند که توانستند چنین سخن زیبا و شکننده در برابر دشمنی چون ابن زیاد بگویند.

 

کارشناس معارف ادعیه و حدیث گفت: این جمله به حدی ابن زیاد را عصبانی کرد که دستور داد تا زبان حضرت را بکنند و ایشان را اعدام کنند، اما خواست خدا بر این واقع بود که خدا ایشان را حفظ کند تا به شام رفته و مردم طاعون بنی امیه زده را از خواب بیدار کنند.

 

وی تصریح کرد: زینب کبری بعد از تحت تاثیر قرار دادن کوفه به شامی رفت که امروز اردوگاه تقابل اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام عزت و دشمن ستیزی در مقابل اسلام ابوسفیانی و تهجر تحت سیطره استکبار جهانی، است که امروز مردان بزرگی برای حفظ آن ایثارها کرده و خون ها داده اند در این شام حضرت زینب خطبه خواندند.

 

وی افزود: خطبه خواندن نیاز به شرایط دارد باید فضای لازم باشد، اگر یک نفر میان کلام گوینده صحبت کند کلام از دست خطبه خوان خارج می شود، اما حضرت زینب(س) مخاطبینی دارد که نیم قرن بود تحت سیطره بنی امیه بودند که بی رحمانه ترین کار جهان را انجام داده اند و در این مجلس جشن پیروزی گرفته اند در این مجلس سرهای بریده بر دیدگان زنان و دختران اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام شهامت گفت: حضرت زینب در مقابل یک فرد مست قدرت خطبه می خواند، متن عجیبی است این خطبه و میراث عظیمی است که خدای متعال برای ما به ارمغان گذشته است که با حمد خدا شروع شده و به آیات قرآن استناد می کند، خطبه پر از نکات اخلاقی برای مردم شام و هر شنونده است.

 

وی ادامه داد: این فرموده حضرت زینب(س): «کسانی که به دنبال مال حرام و گناه و فسق و فجور رفتند در مقابل پسر پیامبر(ص) ایستادند و امروز جشن گرفته اند» این درس را می دهد که اگردنبال گناه رفتی، خانه و کاشانه و شکم و هوای نفس را کنترل نکردی، اگردامنت کنترل نشد، اگر فساد و تباهی آمد به کم قانع نمی شوی، اگردنیا خواهی و دنیا طلبی آمد کار را به جای ی می رسانی که فرزند پیامبر خدا را هم می کشی.

 

حجت الاسلام شهامت اضافه کرد: یکی از همبازی های دوران عمر سعد آمد و اجازه خواست که عمر را نصیحت کند امام فرمود بی فایده است اما برو وقتی رسید عمر شمشیراش را تیز می کرد، عمر گفت ادبت را فراموش کرده ای یا مرا مسلمان نمی دانی او گفت تو آیا خودت را مسلمان می دانی؟ آبی را که همه درندگان صحرا از آن استفاده می کنند اما تو آن را از پسر پیامبر خدا(ص) منع می کنی؟ گفت: می دانم اما چه کنم که بر سر پسر پیامبر خدا معامله دنیایی کرده ام.

 

دستورات ائمه برای واکسینه کردن انسان از گناه است

کارشناس معارف ادعیه و حدیث افزود: دستورات ائمه برای واکسینه کردن ما در برابر گناه است تا پسر و دختر ما به گناه مبتلا نشود، اگر روح آدم سرطان بگیرد کار او تمام است.

 

حجت الاسلام شهامت ادامه داد: زینب کبری(س) می فرماید: ای یزید آیا گمان کرده ای که ما اسیر شده ایم از چشم خدا افتاده ایم و تو در نزد خدا عزیز شده ای؟ انسان آزاده اسیر هم که باشد آزاد است و اگر آزاد هم که باشد باز آزاد است.

 

وی گفت: چقدر بزرگانی که در حبس بزرگی خود را ثابت کردند، شهید تندگویان وزیر جنگ دولت شهید رجایی که در کردستان اسیر شدند اگر یک حرف علیه انقلاب می گفت در بهترین هتل ها و با بهترین امکانات عیاشی او را نگه می داشتند، اما همه عمر در زندان شلاق خورد و داغ یک بله را بر دل صدام گذاشت.

 

اندیشه استکبار سراب و اندیشه اهل بیت آب است

حجت الاسلام شهامت گفت: اندیشه استکبار سراب است و اندیشه اهل بیت(س) آب است، آب به هر جا رود زندگی می بخشد که «ومن الماء کل شی حی».

 

وی افزود: ما دیدیم که اهریمنان و ستمگران عالم همه شکسته شدند و همه این چنین اند، صدام، حاکم لیبی ومصر از هم پاشیدند و ارودگاه غرب هم از هم می پاشد.

 

کارشناس معارف ادعیه و حدیث گفت: تفکر مارکسیست از هم پاشیده و قدرت پوشالی غرب به زودی در هم می شکند؛ در سخت ترین روزهای جنگ تحمیلی که همه گمان می کردند امام راحل(ره) برای استمداد از شوروی به آن ها نامه نوشته است، امام شخصیت فرزانه ای چون آیت الله جوادی آملی را برای قرآئت نامه خود به گورباچف فرستاد تا او را دعوت به اسلام کند و به او هشدار دهد که صدای شکستن استخوان های مارکسیست و کومینیست به گوش می رسد و باید تفکر الحادی به موزه ها سپرده شود، آن روز قرباچف باور نکرد اما چند سال بعد گفت که ما اشتباه کردیم که 70 سال در برابر دین خدا ایستاده ایم.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم امروز که پوتین این چنین به ملاقات مقام معظم رهبری شتافته و با کمال ادب تا دو ساعت پای سخنان حضرت آقا می نشیند، معنی نامه آن زمان امام راحل(ره) و معنی نصیحت های مقام معظم ولایت را دریافته باشد و بفهمد که تنها راه نجات، پناه بردن به اندیشه استقلال در برابر اندیشه استکبار عالم است./936/202/ب1

ارسال نظرات