۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۳۰۵۲۳۳
سردار کارگر:

دفاع مقدس نماد درس آموزی رزمندگان از عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، تلالو درس آموزی رزمندگان از عاشورا بود و امروز نیز هر توفیقی در کشور حاصل شده به واسطه همین روحیه و فکر بسیجی است.
سردار کارگر

به گزارش خبرگزاری رسا، سردارسرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یادواره شهدای مسجد امام باقر(ع) شهر ری «عرش نشینان سرتخت» که شامگاه پنج شنبه 5 آذر برگزار شد، با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: امروز بسیج خار چشم استکبار جهانی است و ما باید روحیه بسیجی را قدر بدانیم، چرا که روحیه، تفکر و فرهنگ بسیجی هدیه اسلام، پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) و علی الخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) است.

 

وی دفاع مقدس را تلالو درس گرفتن رزمندگان از عاشورا عنوان کرد و گفت: هرچه ما از مکتب اباعبدالله الحسین در کودکی شنیده بودیم در دفاع مقدس آن را دیدیم و امروز نیز هر توفیقی در کشور حاصل شده است به واسطه همین روحیه و فکر بسیجی است.

 

سردار کارگر در ادامه توفیقات حاصل شده در دولت، قوه قضائیه و سایر نهادها را به برکت روحیه بسیجی دانست و تاکید کرد: پیشرفت‌های ما در موضوع هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و اقتدار موشکی همه و همه برگرفته از روحیه بسیجی است.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به شهرک‌های موشکی سپاه پاسداران گفت: پس از رسانه‌ای شدن یکی از شهرک‌های زیرزمینی سپاه، مقام معظم رهبری با تایید به نمایش گذاشتن اقتدار موشکی کشور از سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تشکر کردند.

 

وی افزود: تصاویری که از اقتدار موشکی کشور به نمایش گذاشته شد فقط یکی از شهرک‌های ما بود. همه این موشک‌های قاره پیما را ایرانی ها تولید کرده‌اند این در صورتی است که ما در دوران دفاع‌مقدس قادر به ساخت سیم‌خاردار هم نبودیم و مجبور بودیم از خارج از کشور وارد کنیم که گاهی اجازه عبور محموله‌ها نیز داده نمی‌شد تا ما در تنگنای بیشتری قرار بگیریم.

 

سردار کارگر، برجام را جلوه اقتدار نظام دانست و بیان کرد: قدرت‌های برتر دنیا در برجام یک طرف ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی طرف دیگر. آن‌ها آمده بودند تا جلوی پیشرفت‌های بیشتر جمهوری اسلامی را بگیرند تا بیشتر از این پیشرفت نکند.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما کاری به نتیجه برجام نداریم اما همین که قدرت‌های دنیا برای مذاکره با جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند از نتایج قدرت نظام اسلامی است. این کشورها همان‌هایی هستند که می‌خواهند جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد اما امروز این رهبرمعظم انقلاب است که برای آن‌ها شرط تعیین می‌کند، پس ما باید قدر این نظام و جمهوری اسلامی را بدانیم.

 

وی با اشاره به سفر خود به نیویورک گفت: در سفری که به نیویورک داشتیم، شاهد دیدار رئیس جمهورهای کشورهای مختلف با رئیس جمهور کشورمان بودیم که ایران را به عنوان یک الگو قلمداد می کردند و از ما درخواست طرح مباحث مختلفی در سطح بین الملل را داشتند.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه، بزرگ بسیجی امروز کشور ما مقام معظم رهبری است اظهار کرد: رئیس جمهور یکی از قدرت‌های دنیا به تهران می‌آید و بر خلاف عرف دیپلماتیک که باید با استقبال رئیس جمهور به کاخ سعدآباد برود برای 2 ساعت خدمت مقام معظم رهبری می‌رود و این مسئله تمام رسانه‌های دنیا را مورد توجه قرار می‌دهد تا آن را به عنوان خبر مهم دنیا منعکس کنند؛ این اتفاق نشان دهنده عظمت جمهوری اسلامی است که مدیون شهداست، اگر این شهدا نبودند این اتفاقات هم رخ نمی‌داد.

 

وی گفت: امروز داعش در کشورهای همسایه ماست و جمهوری اسلامی مهد امنیت شده است به گونه‌ای که در همین ایام یکی از بزرگترین نشست‌های دنیا در ایران اتفاق افتاد در صورتی که اروپا بعد از واقعه پاریس تعطیل و نیمه تعطیل است تا جایی که همه برنامه‌هایشان اعم از ورزشی و فوتبال را تعطیل می‌کنند.

 

سردار کارگر دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان فرمودند نباید به شما القا کنند و باورهای شما را تخریب کنند. آمریکا قدرت خود را از دست داده است و دیگر آن آمریکای سابق نیست، آن‌ها به قدری در ایران جنایت کرده‌اند که اصلاً ما نیاز به مذاکره با آن‌ها را نداریم. آمریکایی‌ها اگر زورشان به ما می‌رسید دست از سرما بر نمی‌داشتند. درست است تمام حرف‌های آمریکایی‌ها دروغ است ولی آقای اوباما در کنگره یک حرف درستی زد و گفت ایران 8 سال با دست خالی جنگید و پیروز شد و امروز تحریم‌ها بر ایران اثر نمی‌گذارد و بلکه باعث پیشرفت آن‌ها شده است.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری عنوان کرد: جمهوری اسلامی بنا به فتوای مقام معظم رهبری به دنبال بمب اتم نیست اما این سوال مطرح است که آیا قادر است؟ بله، قادر است. کشوری که می‌تواند اورانیوم را غنی سازی کند خیلی کارهای دیگر را نیز می‌تواند انجام دهد. دشمنان امروز دروغ دیگری را مطرح می‌کنند و آن حقوق بشر است.

 

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است و کسی هم جرأت ندارد به جمهوری اسلامی نگاه چپ داشته باشد. امروز جمهوری اسلامی به ملت‌های دیگر مدد می‌رساند؛ یکی از سرداران دفاع‌مقدس قاسم سلیمانی است که آقای اوباما می‌گوید من آرزو دارم 5 دقیقه با او صحبت کنم.

 

سردار کارگر ادامه داد: ما دورانی را تجربه کرده‌ایم که به دلیل نفوذ مستشاران آمریکایی در ارتش اجازه نداشتیم حتی یک بی‌سیم را باز کنیم و یا اجازه نزدیک شدن به هلیکوپترهایمان را نداشتیم. امروز به برکت شهدا و خانواده‌هایشان که از خودگذشتگی کردند تا به این‌جا برسیم ما نیازی به آمریکا نداریم. نباید القا کنیم حالا در مذاکره باز است و نیاز به مذاکره داریم، ما نیاز به مذاکره با آمریکا نداریم، آمریکا جنایتکار است، همه بچه‌های ما توسط آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند. ریشه فساد، آمریکا است، مگر می‌شود با آمریکا مذاکره کنیم. نباید به مردم القا شود که حالا که درباره موضوع هسته‌ای مذاکره کرده‌ایم باب مذاکرات دیگر هم باز است.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع در توصیف جوانان امروز کشورمان نیز گفت: جوانان این دوره از جوانان دوره انقلاب هم بهترند، من خیلی از جوانان انقلاب را به خاطر دارم و در جنگ هم حضور داشتم و از نزدیک لمس کرده‌ام، جوانان امروز از جوانان زمان انقلاب و دفاع مقدس بهترند؛ جوانان امروز ما باسوادتر و آگاه‌تر از جوانان دوران انقلاب‌اند و پای انقلاب ایستاده‌اند. باید قدر این جوانان را دانست چرا که قوام این مملکت به جوانان است.

 

وی خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی مدتی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه غرب کشور و معاون شهید بروجردی بودم، آن روزها به قدری سن و سالم کم بود که برخی مواقع من را نمی‌شناختند. امروز باید بیشتر به جوانان اعتماد کرد، مقام معظم رهبری بیشتر وقت ملاقاتشان را در دیدار با جوانان صرف می‌کنند و با دقت حرف جوانان را گوش می‌کنند. بنده خواهش می‌کنم قدر جوانان بسیجی را بدانید و جوانی و نوجوانی خودمان را نیز به خاطر بیاوریم تا بتوانیم جوانان را درک کنیم.

 

سردار کارگر با ذکر خاطره‌ای از شهید سوداگر گفت: شهید سوداگر تعریف می‌کرد زمانی که برای اطلاع دادن خبر شهادت برخی از رزمندگان به خانواده‌ها مراجعه می‌کردیم خانواده‌هایشان شکر و سپاس خدا را نمی‌کردند و ما فکر می‌کردیم اعتقاد آن‌ها سست است تا اینکه وقتی خود من داغ نوجوان 15 ساله‌ام را دیدم. اما حالا من می‌فهمم خانواده‌های شهدای ما خیلی بزرگ بوده‌اند.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع گفت: شهدا به اذن خدا می‌توانند حاجت مردم را بدهند، مردم با حضور در کنار مزار شهدای گمنام که امامزادگان عشقند حاجات خود را بگیرند. خداوند توفیق دهد قدر مملکت و رهبر را بدانیم؛ مردم ایران مردم بسیار خوبی هستند و انشالله آینده فوق العاده خوبی در انتظار کشور است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی قوی است و اقتدار دارد، گفت: سرلشکر جعفری فرمانده سپاه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه اگر رژیم صهیونیستی به کشورتان حمله کند چه اتفاقی رخ می‌دهد گفته بودند شاید بتوانند حمله کنند ولی هواپیماهای آن‌ها جایی را برای فرود نخواهند داشت چرا که ما تمام سرزمین‌های اشغالی را با خاک یکسان می‌کنیم./1330/د101/ف2

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات