۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۳۰۵۲۵۱
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

اختلاف بین مردم بهترین روزنه برای نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: مهم ترین روزنه نفوذ و رخنه دشمن در یک کشور از طریق اختلافاتی که بین افراد آن کشور ایجاد شده است به وقوع می پیوندد، به همین سبب قرآن کریم از مردم می خواهد که اختلاف را کنار گذاشته و به حبل الله متمسک شوند.
حجت الاسلام بي آزار تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بی آزار تهرانی کارشناس مسائل مذهبی امشب در مجتمع فرهنگی مذهبی رضوان، با اشاره به آیه صد و سوم سوره آل عمران گفت: اختلاف بین مردم، بهترین روزنه برای نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به آیه صد و سوم سوره آل عمران که می فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَاناً وَکُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ» افزود: مهم ترین روزنه نفوذ و رخنه دشمن در یک کشور از طریق اختلافاتی که بین افراد آن کشور ایجاد شده است، به وقوع می پیوندد، به همین سبب قرآن کریم از مردم می خواهد که اختلاف را کنار گذاشته و به حبل الله متمسک شوند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با اشاره به روایات متعددی از معصومان(ع) بیان کرد: اعتصام به حبل الله یعنی اعتصام به ولایت امیرمؤمنان (ع) و یازده فرزند ایشان، پس تنها راه نجات از شرارت های دشمن، اعتصام به ولایت امیرالمؤمنین (ع) است.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: یکی از مهم ترین دلایل قیام امام حسین (ع) در برابر یزید، ایجاد اخوت و وحدت بین مسلمانان بوده است، اخوتی که در مرتبه پایین، انسان مصداق روایت معروف آن چه برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند، می شود و در مراحل پایانی برای محافظت از جان برادر دینی اش، ایثار کرده و جان خودش را فدا می کند.

وی با توجه به فرازی از آیه دویست و چهل و نهم سوره بقره که می فرماید «...کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ» اذعان کرد: یکی از مهم ترین ملزومات پیروزی عده قلیل مؤمنان بر جمع کثیر دشمنان، نزدیکی دل های افراد مؤمن به یکدیگر است، تا جایی که حاضر باشند، در راه خداوند و برای محافظت از جان برادر دینیشان، جان خود را فدا کنند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان روایتی از امیرمؤمنان (ع) که می فرمایند، ای مردم به خدا پناه ببرید از زمانی که مساجد مملو از جمعیت بوده ولی دل های افراد از یکدیگر فاصله گرفته است، افزود: مساجد امروزی دقیقاً مصداق این روایت شده است، چرا که همه افراد در ظاهر با یکدیگر دوستی می کنند، ولی دل هایشان نسبت به یکدیگر مکدر است.

کارشناس مسائل دینی در ادامه با تببین عبارت طًلًبَ ثارِکُم در زیارت عاشورا گفت: خون خواهی برای امام حسین (ع) بدون توجه به اهداف قیام ایشان، خواسته ای بی مفهوم است و طبق روایات معصومان (ع) باید متذکر شویم، همانند روز عاشورا بیش ترین دشمنان امام زمان (عج) در زمان ظهور، مسلمانان کج اندیش هستند.

وی با بیان تعدادی از نشانه های ظهور تصریح کرد: اکثر نشانه های ظهور به وقوع پیوسته است و کسانی که خودشان را برای حضور در سپاه امام زمان (عج) آماده کرده اند، عاقبت بخیر خواهند شد./867/202/ب1

ارسال نظرات