۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۰۵۲۸۹
استاد حوزه علمیه و دانشگاه:

استحکام خانواده و استواری جامعه در گرو رعایت حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: استحکام نهاد خانواده و استواری جامعه اسلامی در گرو توجه و رعایت حجاب و عفاف از سوی بانوان و آقایان است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالفضل پرون، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، امروز در گفتمان دینی با موضوع «حجاب و عفاف» که با حضور دانشجویان خواهر و برادر در دانشگاه پیام نور برگزار شد، با تشریح مسأله حجاب و عفاف در مکتب اسلام، اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از زیرساخت های اساسی سلامت در اجتماع دینی محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف و پوشش در واقع از آثار و نشانه های حیا و عفت در زنان و مردان است، افزود: در این زمینه خداوند در قرآن کریم خطاب به حضرت محمد(ص) می فرماید که به زنان و دخترانش و نیز زنان مؤمنان بگوید که پوشش های خود را بر خود پیچند چرا که این حجاب برای آن است که به عفیف بودن شناخته شده و مورد تعرض قرار نگیرند.

 

حجت الاسلام پرون با اشاره به فلسفه پوشش اسلامی، خاطرنشان کرد: فلسفه پوشش و حجاب و عفاف اسلامی شامل چهار بخش سلامت و آرامش روانی، استحکام خانوادگی، استواری جامعه دینی و ارزش و احترام به زن شده که با رعایت حجاب و عفاف حاصل خواهد شد.

 

وی در تشریح جنبه آرامش روانی حجاب برای بانوان و جامعه، تصریح کرد: زمانی که حجاب و عفاف و پوشش مناسب بانوان در جامعه رعایت نشود قدرت تخیل جنسی در مردان افزایش یافته و تحریک ها آغاز می شود که این تحریک ها مقدمه ای برای از بین رفتن امنیت، آرامش و سلامت روانی جامعه به ویژه بانوان است.

 

این پژوهشگر مذهبی ادامه داد: در چنین شرایطی ارزش و احترام به زن نیز از بین رفته و به عنوان کالای مصرفی تلقی می شوند چرا که دسترسی به آن برای همه سهل و ساده می شود.

 

حجت الاسلام پرون افزود: تا زمانی که بانوان در حجاب و پوشش مناسب باشند همانند غنچه ای هستند که کسی آنها را نچیده و دست طمع به سمت آنان دراز نمی کند اما به مجرد اینکه این حجاب را کنار نهاده و پوشش اسلامی خود را نادیده بگیرند در معرض آسیب و تعرض قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه های اسلامی اندکی فکر کردن در مورد سرانجام کار بهتر از هفتاد سال عبادت است، اضافه کرد: تفکر در مورد نتایج یک عمل انسان را به سوی سعادت و پیروزی رهنمون می کند و در مسأله حجاب و عفاف نیز باید هم بانوان و هم آقایان به نتیجه رفتار و عملکرد خود در این زمینه بیندیشند.

 

حجت الاسلام پرون با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف از سوی هر زن سبب آرامش قلبی وی و افزایش امنیت جامعه می شود، خاطرنشان کرد: اگر حجاب و عفاف از سوی بانوان رعایت نشود این آرامش از وجود و فطرت انسان بیرون رفته و گناه گسترده می شود.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: وقتی فردی حجاب و عفاف خود را رعایت نمی کند غباری از گناه وجود او را فرا گرفته و اندک اندک بی حجابی و بی بند و باری در وجود او نفوذ می کند به همین دلیل همه بانوان باید تلاش کنند این غبار را از وجود خود پاک کرده و به او اجازه نفوذ ندهند.

 

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف بنیان خانواده و پایه های اجتماع را محکم می کند، تصریح کرد: در واقع استحکام نهاد خانواده و استواری جامعه اسلامی در گرو توجه و رعایت حجاب و عفاف از سوی بانوان و آقایان است.

 

حجت الاسلام پرون اظهار کرد: اگر به حجاب و عفاف در جامعه اسلامی توجه بیشتری شده و جلوی بدحجابی ها گرفته شود بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی موجود مرتفع می شود./9314/203/ب1

ارسال نظرات