۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۲۹۶
امام جمعه محمود آباد:

اجتماع اربعین حسینی پیام روشن امت اسلامی به استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد پیاده روی اربعین حسینی را پیام روشن مسلمانان به استکبار و صهیونیسم جهانی دانست و گفت: امت اسلامی با این اجتماع باشکوه خود در اربعین حسینی به دنیا اعلام می کنند که با اقتدا به سالار شهیدان هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اجتماع عظیم و میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی را نشان دهنده تجلی ارادت امت اسلامی به سومین امام شیعیان دانست و گفت: استکبار و صهیونیسم جهانی از این حضور میلیونی بسیار هراسان و عصبانی هستند.

 

وی با اشاره به این که امروز دنیا به حقیقت زنده و پویا بودن فرهنگ حسینی کاملاً پی برده است، افزود: رمز ماندگاری اسلام ناب نهضت حسینی و فرهنگ عاشورا است.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که رسانه های غربی علیرغم همه شیطنت ها و تلاش های مذبوحانه نمی توانند عظمت اربعین حسینی را انکار کنند، تصریح کرد: پیاده روی امت اسلامی برای رسیدن به کربلا در ایام اربعین حسینی، نمایشگر اوج وحدت و همدلی مسلمانان است.

 

وی پیاده روی اربعین حسینی را یک پیام روشن مسلمانان به استکبار و صهیونیسم جهانی دانست و ادامه داد: امت اسلامی با این اجتماع باشکوه خود در اربعین حسینی به دنیا اعلام می کنند که با اقتدا به سالار شهیدان هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که اجتماع عظیم اربعین حسینی راه نفوذ و ضربه زدن استکبار و دشمنان به اسلام را بسته و جلوی تفرقه‌افکنی دشمن بین مسلمانان را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه دشمنی و تهدیدهای ظالمان زمان برای بر هم زدن این کنگره عظیم، اما امت اسلامی با شوق وصف ناپذیری به سمت کربلا عظیمت می کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که تفرقه و اختلاف راه نفوذ دشمن به جامعه دینی را هموار می کند، تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از نفوذ و دخالت دشمن در کشورهای اسلامی وحدت و همدلی مسلمانان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، مراسم پیاده روی اربعین حسینی را ظرفیت عظیمی برای به نمایش گذاشتن وحدت مسلمانان دانست و افزود: پس از سقوط رژیم بعث عراق شیعیان سراسر دنیا توانستند در اجتماعی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که این حضور چشم گیر مردم و استقبال از مراسم پیاده روی اربعین حسینی ستودنی است، تأکید کرد: مسؤولان و متولیان امر باید زمینه را برای حضور مردم در اجتماع عظیم اربعین حسینی فراهم کنند.

 

وی با بیان این که تلاش دشمنان و گروه های تروریستی برای کمرنگ کردن اجتماع حسینی در اربعین هیچ فایده ای ندارد، افزود: امت اسلامی علیرغم تهدید به حملات تروریستی از سوی تکفیری ها با شور و شوق بیشتری به سفر کربلا می روند و این نشان از محبت اهل بیت(ع) در دل مردم است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع شیعیان در جهان دانست و گفت: شرکت در این گردهمایی در حقیقت تبلیغ هدف و راه امام حسین(ع) و رساندن قیام آن امام عزیز(ع) به گوش جهانیان است.

 

وی در ادامه اربعین را از ویژگی‌های خاص امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: اجتماع اربعین حسینی در جهان سابقه ندارد و عشق به امام حسین(ع) همه را در سرزمینی با کمترین امکانات گردهم می‌آورد.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: حضور میلیونی شیعیان در اجتماع بزرگ اربعین بیانگر پیام شیعه و حرکت امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن قیام آن امام بزرگوار است.

 

امام جمعه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سعادت دنیوی و اخروی جامعه اسلامی را در تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه دینی از هر کدام از این دو اصل مهم فاصله بگیرد به حتم مسیر انحراف را در پیش خواهد گرفت.

 

وی بحران ها و مشکلات امروز جامعه اسلامی را به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم اصیل الهی و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: مفاهیم دینی باید در عمق زندگی فردی و اجتماعی همه ما نهادینه شود تا از فتنه ها و آسیب ها مصون بمانیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرط عبور از فتنه های زمانه بصیرت و ولایت مداری است، بیان داشت: بصیرت مسأله مهمی است که متأسفانه در مقاطعی در جامعه ما  به آن توجهی شد و همین مسأله موجب انحراف برخی ها را فراهم کرد./950/202/ب1

ارسال نظرات