۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۳۰۵
نماینده طلاب مشهد:

فضای پیاده روی اربعین فرصتی استثنائی برای مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مراسم باشکوه پیاده روی اربعین فرصتی بسیار مناسب برای تبلیغ است، گفت: اگر روحانیون وظیفه تبلیغ را به خوبی انجام ندهند در قیامت هیچ عذری نمی‏توانند داشته باشند که چرا نشر معارف تشیع را در این فرصت انجام ندادند.
راهپيمايي زائران حسيني در آستانه اربعين حسيني

 حجت الاسلام حسن روحانی، نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ، گفت: پیام اربعین برای دشمنان همبستگی و ایجاد اتحاد بین شیعیان در مرحله اول و وعده مسلمانان در مرحله دوم است؛ انسجام و اتحاد تشیع در اربعین بیانگر همدلی و هم اندیشی خاص شیعیان است.

 

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه روحانیت در تبلیغ اربعین چیست، اظهار داشت: روحانیون پرچم دار تبلیغ هستند و علم تبلیغ را روحانیون به دوش می‏کشند و از یک طرف انسجام و اتحاد و حجم زیادی از زوار پیاده در مکانی جمع می‏شوند به نام کربلا فرصت خوبی است برای تبلیغ معارف اسلام همان معارف ناب تشیع که این وظیفه روحانیون را سهل‏تر می‏کند.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: فضا موجود مقتضی موجود و مانع مقفود است؛ بنابراین اگر این وظیفه به خوبی انجام ندهند در قیامت هیچ عذری نمی‏توان داشته باشند که نشر معارف تشیع را در این فرصت انجام ندادند.

 

نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در رابطه با اهداف داعشیان، بیان کرد: هدف داعشیان بیش از هر چیزی این است، که در دل شیعیان ترس بیاندازند؛ در حالی که این شیر مردان هراسی از این طبل تو خالی ندارند و هر سال در این پیاده روی به صورت باشکوه تر و با شور بیشتر برای زیارت اربعین شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: داعش به هیچ وجه برنامه هایش را نمی‏تواند عملیاتی کند و می‏خواهد در دل شیعیان هراسی را به وجود بیاورد که شعیان واقعی این ترس ها را به دل خود راه نمی دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: وجود مردم مختلف در این مراسم عظیم به خاطر وجود همدلی و انسجام و دید خاص شیعیان و محور بودن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اجتماع شیعیان جهان در نقطه خاصی است؛ همه مانند یک برادر دینی در این همایش پیاده روی با یک تفکر و اندیشه دینی شرکت می کنند./875/ت302/ف

ارسال نظرات