۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۰۵۳۱۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ ساخت مجتمع فرهنگی قرآنی نور در شهرستان بم، بسیج سدی مستحکم در مقابل نفوذ دشمن است، وقف ملکی جهت ساخت مسجد در شهرستان بم و تشکیل جلسه ستاد نماز جمعه خواهران زرند از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان ، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم حجت الاسلام مهدی امیری از وقف زمین جهت ساخت مجتمع فرهنگی و قرآنی نور در این شهرستان خبر داد.

 وی تصریح کرد: توسط واقف گرانقدر "غلامحسین جعفری" قطعه زمینی جهت یک امر نیک و ماندگار قرآنی در این شهرستان وقف شد و واقف 210 متر مربع زمین شخصی خود را با نیت ساخت حسینیه و یک مجتمع منسجم فرهنگی و قرآنی در شهر بم وقف کرد.

 

حجت الاسلام امیری ارزش این ملک را مبلغ 3 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: تولیت ساخت بنای مجتمع توسط خود واقف انجام خواهد شد.



سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم اظهار کرد: با ثبت این وقف ارزشمند دومین وقف قرآنی شهرستان بم طی سال جاری محقق شده است.

 

بسیج سدی مستحکم در مقابل نفوذ دشمن است

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در اجتماع بزرگ یسیجیان این شهرستان افزود: امام بزرگوار در ابتدای انقلاب اسلامی و پس از تسخیر لانه جاسوسی به جهت حفظ اسلام ، قرآن و ارزش های انقلاب اسلامی و در چنین روزی دستور تشکیل بسیج را صادر فرمودند و در باب بزرگی و عظمت این نهاد مقدس فرمودند : افتخارم اینست که خود بسیجی ام.


وی بسیجی بودن و مهمتر از آن بسیجی ماندن را والاترین افتخار دانست و تصریح کرد: بسیج پیرو مکتب شهیدان شاهد است، و حضرت علی (ع) آیینه تمام نمای بسیج و یک بسیجی کامل است.


امام جمعه زرند دو شاخصه اصلی بسیج را ولایتمداری و دشمن شناسی برشمرد و اظهار کرد: بسیجیان در مقابل دشمن به مانند سدی مستحکم و نفوذ ناپذیر است، که امروز آمریکای جهانخوار ، صهیونیست ها و انگلیس خبیث پرچمداران مبارزه با اسلام ناب و نظام جمهوری اسلامی می باشند.

 

وی در پایان به هشدار ها و تاکیدات رهبر انقلاب در باب مراقبت از نفوذ دشمن اشاره واذعان کرد: که نفوذ به دو صورت فردی و جمعی صورت می گیرد و وهابیت امروز نتیجه نفوذ تفکر جاسوس انگلیسی در جهان اسلام می باشد که منشا ایجاد نا امنی های منطقه شده است و وظیفه امروز بسیج و بسیجیان دشمن شناسی و جلوگیری از نفوذ دشمن است.


وقف ملک جهت ساخت مسجد در شهرستان بم

حجت الاسلام مهدی امیری گفت: توسط خیر نیکوکار بمی قطعه زمینی جهت ساخت مسجد در شهرستان بم وقف شد.


وی افزود: این ملک توسط واقف ارجمند "علی شجاع حیدری" با مساحت 380 متر مربع در روستای امیر آباد وقف شده است.


امیری ادامه داد: ملک مورد وقف جهت ساخت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) به ثبت رسیده است.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم ارزش ملک مورد وقف را مبلغ 500 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون توسط خیرین نیکوکار 5 مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است.

 

تشکیل جلسه ستاد نماز جمعه خواهران در زرند

جلسه ستاد نماز جمعه خواهران زرند در دفتر امام جمعه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه این شهرستان صبح امروز برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه اعضای ستاد نظرات خود را در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن نماز جمعه و تشویق جوانان به این فریضه بیان کردند.

 


امام جمعه زرند در این جلسه افزود: یکی از وظایف هر مسلمان اهمیت دادن به نماز بخصوص نماز جمعه می باشد و وظیفه ستاد نماز جمعه برپایی باشکوه این فریضه الهی است.

 

 وی تصریح کرد: موفقیت امام جمعه هر شهر در گرو داشتن ستاد نماز جمعه ای فعال و قوی می باشد که مقدمات نماز جمعه را فراهم آورد و از اعضای ستاد درخواست کردند تا برنامه‌های ستاد نماز جمعه را به گونه ای برگزار کنند تا سبب جذب حداکثری مردم به ویژه جوانان به نماز جمعه شود./9709/203/ب2

ارسال نظرات