۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۵۳۱۲

سوگواره شعر آئینی «خورشید بر نیزه» در جیرفت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سوگواره آئینی «خورشید بر نیزه» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از شاعران و هنرمندان این منطقه در جیرفت برگزار شد.
کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، سوگواره آئینی خورشید بر نیزه با هدف آشنایی جامعه با رسالت امام حسین (ع) برگزار شد.

 

بسیاری از شعرای منطقه جنوب کرمان در این سوگواره شرکت کردند که از بین آنها در بخش شعر آئینی، ایرج انصاری فرد، حمیده کریمی و اسماعیل ملایی به ترتیب رتبه های اول تا سوم سوگواره شعر آئینی خورشید بر سر نیزه در جیرفت را به خود اختصاص داند.

 

همچنین در بخش ویژه عاشورا نیز اطهر قوامی، تندیس و لوح تقدیر سوگواره را به خود اختصاص داد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آئین گفت: مبداء و منشاء آغاز شعر آئینی از آن خداوند است، آنجا که خداوند مرثیه امام حسین (ع) را توسط جبرئیل بر آدم می خواند و با امام حسین (ع) در کربلا اوج می گیرد.

 

سید حسین طیبی افزود: به جرات می توان گفت، ادبیات آئینی برترین نوع و گونه ادبی در عالم است.

 

وی ادامه داد: این ادبیات شجاعانه ترین است زیرا سخن گفتن از ائمه شجاعت می خواهد و این در حالی است که در تمام قرنهای گذشته، بجز مقاطعی خاص، عرض ادب به ائمه اطهار (ع) جرم محسوب می شده است.

 

طیبی گفت: اساس قیام کربلا حفظ آزادگی، عزت انسان، نرفتن زیر بار ذلت، خفت و خواری است که موجب شده این نوع ادبیات، حماسی ترین و عزتمند ترین نوع ادبیات باشد./9709/102/ب1

ارسال نظرات