۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۳۱۶
استاد حوزه علمیه:

تک فرزندی آسیب جدی به کودک وارد می‌کند

خبر گزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: کسانی که تک فرزند دارند نخستین آسیب جدی که به فرزند خود می رسانند، وابستگی شدیدی است که فرزند به والدین و برعکس والدین به فرزند دارند و استقلال و اعتماد به نفس فرزند کم رنگ می شود.
افزايش جمعيت

خانم طباطبایی کارشناس دینی و استاد حوزه در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: افزایش جمعیت از لحاظ اجتماع از افرادی که در جامعه حضور دارند تشکیل شده است و این جامعه را می توان از لحاظ سنی در نظر بگیریم، بنابراین جمعیت به زاد و ولد آن کشور بستگی دارد.

 

این کارشناس دینی افزود: جامعه ای که اکثر افراد آن جوان، پرتلاش و فعال هستند و موفقیت های چشم گیری دارند و جامعه ای هم که رو به میان سالی است و شور و نشاط در آن کم رنگ تر و توانمندی را ندارد، این زاد و ولدی که دارد اتفاق می افتد اثر بسیار بسزایی در جامعه دارد و این زاد ولد به افزایش جمعیت کمک می کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ خانوادگی افزایش جمعیت نیز مهم است اظهار داشت: اگر در جامعه افراد خانواده تعدادشان زیاد باشد و این افراد باهم رابطه داشته باشند در روحیه افراد نیز اثر می گذارد و رفت و آمد های خانوادگی سبب می شود بچه ها از لحاظ اجتماعی خوب تربیت بشوند، مشکلات بهتر در خانواده ها رفع می شود ولی متاسفانه امروزه این خانواده ها به فردگرایی روی آورده اند و با این جمعیت کم این خویشاوندی ها بسیار کم می شود.

 

طباطبایی با اشاره به اینکه افزایش خانواده‏هاى کم‏ جمعیت و تک ‏فرزند موجبات تربیت نسلى منفرد را فراهم آورد گفت: نسلى که به‏ شدت از خلأ محبت و تربیت اجتماعى در خانواده رنج مى‏برد، نسلى که نه برادر است نه خواهر، نه دایى است نه خاله، نه عمه است و نه عمو؛ این نسل قادر نیست محبت برادرى و محبت خواهرى، لذت دایى‏، خاله، عمه و عمو بودن را نه درک کند نه بفهمد و نه به نسل آینده خویش انتقال دهد. این نسل خلأ محبتى خود را با فضاى مجازى و بازی هاى کامپیوترى پر مى‏کند که تنها و تنها به مریضى روح خویش در قساوت قلب و بى‏عاطفه گی مى‏افزاید.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تک فرزند دارند نخستین آسیب جدی که به فرزند خود می رسانند، وابستگی شدیدی که فرزند به والدین و برعکس والدین به فرزند دارد و استقلال و اعتماد به نفس فرزند کم رنگ می شود چون تک فرزند است و والدین دخالت می کنند تا از فرزند خود مواظبت و مراقبت کنند و این فرزند نیز از لحاظ استقلال وجودی مشکل پیدا می کند؛ قطعا انسان سالمند می شود یک فرزند بخواهد والدین را اداره کند بسیار اذیت می شود چون عصای دست والدین است.

 

این استاد حوزه در پایان گفت: ما باید توکل بر خدا کنیم و مسؤولان نیز خانواده ها را مورد حمایت های مالی و اقتصادی قرار بدهند و جو فرهنگی که جا افتاده است را از بین ببرند یا آن را تغییر بدهند و صدا و سیما باید تبلیغ کند که فرزند کمتر زندگی بهتر، آرامش و خوشبختی ایجاد نمی کند./9705/303/ب1

ارسال نظرات