۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۳۲۹
آیت الله ایمانی:

نیروی دریایی مقتدر عامل مهمی در سیادت کشورها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: برخورداری از نیروی دریایی مقتدر و توانمند، عامل اصلی و بسیار تاثیرگذار در سیادت و سروری کشورها محسوب می‌شود.
آيت الله ايماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، در دیدار فرمانده آمادگاه نداجا و جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب کشور، گفت: در تمام دوره‌های زندگی بشر، هر مملکتی که تسلط بر دریا داشت، سیادت جهانی پیدا کرد.
 
وی با تصریح بر اینکه این موضوع در همه اعصار و دوره‌ها مشهود بوده و هست، گفت: اگر می‌بینیم هخامنشیان قدرتی فراگیر پیدا می‌کنند، به‌دلیل اشراف بر دریا و داشتن نیروی دریایی مجهزی بود که امکان حضور و نفوذ آنان تا سواحل مدیترانه را برایشان فراهم کرد.
 
آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: کشورهای اروپایی که در 3 قرن اخیر بر بسیاری نقاط سیادت داشتند، به واسطه اشراف بیشتر آنان بر دریاها بود، هرچه کشوری در دریا قوی‌تر باشد، سیادت او در خاک هم بیشتر است.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به این که در آیات قرآن نیز در خصوص دریا، اهمیت آن و سفرهای دریایی، بیشتر از سفرهای خشکی سخن به‌ میان آمده است، گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی یکی از شگفتی‌ها و معجزات الهی محسوب می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در تمام سال‌های گذشته و قبل از انقلاب تمام دلخوشی دشمنان ایران به سرمایه‌گذاری‌هایی بود که بر روی نیروی دریایی و هوایی انجام داده بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، دلهایی که باید متحول شوند، دگرگون شد و شاهد بودیم که پرسنل نیروی هوایی در 19 بهمن 57 با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بیعت کردند.
 
آیت‌الله ایمانی یادآور شد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی نیز در همان آغاز جنگ، با اجرای عملیات مروارید، تمام تشکیلات نیروی بعث عراق را بر هم زد، البته شهدایی نیز تقدیم کردند، اما آن عملیات مقدمه‌ای شد تا در تمام مصاف‌ها، نیروی دریایی ایران اسلامی حضوری چشمگیر در عرصه دفاع از ارزش‌ها، انقلاب و نظام اسلامی داشته باشد.
 
امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان فرمانده کل قوای مسلح و مشاوران نظامی قوی، از عوامل مهم در ارتقای شایستگی‌ها و توانایی‌های نیروهای نظامی، بوده است، گفت: مردان دریا دل نیروی دریایی، طی چند دهه گذشته از انقلاب اسلامی رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند.
 
وی با بیان اینکه توان نظامی در حوزه دریایی جمهوری اسلامی تنها محدود به حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیست، بلکه به آب‌های آزاد نیز کشیده شده است، گفت: طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد بوده و هستیم که تمام کاروان‌های تجاری که با پرچم جمهوری اسلامی در معابر آبی تردد کرده‌اند، همه به سلامت به مقصد رسیده‌اند اما آیا تمام کاروان‌هایی که با پرچم سایر کشورهای خارجی، آمریکا و کشورهای اروپایی، در این معابر تردد کرده‌اند، به سلامت به مقصد رسیده‌اند؟
 
آیت‌الله ایمانی این مهم را نشانه توانمندی و اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امروز پرسنل نیروی دریایی، بقیة‌السیف دلاور مردانی هستند که در عملیات مروارید، افتخار آفریدند و در آینده نیز همسنگران شما چه در نیروی دریایی ارتش چه نیروی دریایی سپاه، ادامه دهنده راه شما خواهند بود.
 
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به رویارویی مستقیم پرسنل نیروی دریایی با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و ساقط کردن هلی‌کوپتر نیروی دریایی آمریکا در آن زمان، این اقدام را نشانه شجاعت و روحیه ایثار و مقاومت پرسنل این نیروی تخصصی نظامی دانست.
 
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: چنین روحیه‌ای که امروز دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در نیروهای مختلف از آن برخوردار هستند، به سادگی کسب نشده و نمی‌‌توان به‌سادگی از آن چشم پوشی کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس، رسیدن به خوداتکایی در تولید سخت‌افزارهای جنگی و آموزش‌های تخصصی در عرصه نیروی دریایی را نیز یادآور شد و گفت: امروز با اتکا به دانش فرزندان این مرز و بوم، تجهیزات مختلف را از طراحی تا ساخت، تولید کرده و مدیریت آنها را برعهده داریم و این از افتخارات نظام اسلامی است.
 
در این دیدار، فرمانده آمادگاه نداجا در سیرجان نیز در سخنان کوتاهی، گفت: اکنون شش سال است که در آستانه 7 آذرماه و روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی، تعدادی از پرسنل آمادگاه نداجا در سیرجان مسیر آن شهرستان تا حرم سوم اهل بیت(ع) را رکاب می‌زنند.
 
ناخدا دوم شهرام منصوری‌مقدم خاطرنشان کرد: این گروه 20 نفره، که از قهرمانان ورزشی نداجا محسوب می‌شوند، طی مسیر خود از سیرجان به شیراز، با خانواده‌های شهدا در شهرستان‌های فسا، استهبان و نی‌ریز، دیدارهایی داشتند.
 
منصوری‌مقدم اضافه کرد: این گروه پس از حضور در شیراز، ضمن زیارت بارگاه حضرت احمدبن‌موسی(ع)، برای تجدید بیعت با رهبری، به حضور نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان فارس، رسیدند./839/202/ب1
ارسال نظرات