۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۰۵۳۷۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

عمق خطر خشکی دریاچه ارومیه به صورت شفاف برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی گفت:با شنیدن سخنان متخصصان می توان به عمق خطر در دریاچه ارومیه پی برد و این درحالی است که مردم آگاهی کمی نسبت به موضوع دارند و باید در این زمینه فرهنگی سازی شود.
ديدار مديرکحل و معاونين محيط زيست آذربايجان غربي با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دیدار با  مدیرکل، معاونان و مسؤولان اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی افزود: با شنیدن سخنان متخصصان می توان به عمق خطر در دریاچه ارومیه پی برد این درحالی است که مردم آگاهی کمی نسبت به موضوع دارند و باید در این زمینه فرهنگی سازی شود.

 
امام جمعه ارومیه گفت: باید مطالب به صورت شفاف تبیین شود تا بتوان اعتماد مردم را برای همکاری جلب کرد.
 
وی با بیان این که باید از ظرفیت خوب ائمه جمعه و جماعات و نیز مبلغان دینی در حوزه محیط زیست بهره برد، خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه می تواند زمینه خوبی برای آگاهی بخشی به مردم باشد تا آنها نسبت به بحران کم آبی بیشتر مطلع شوند.
 
 کاشت درخت در 40 هکتار از دریاچه ارومیه برای مقابله با شن‌های روان
مدیر کل حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند پیشرفت کارهایی که در زمینه احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است، گفت: هم اکنون وضعیت منطقه جبل کندی مطلوب نبوده و جمعیت ساکن در این منطقه از وضعیت پیش امده در رنج و عذاب هستندکه اداره کل حفاظت محیط زیست در صدد حل مشکلات منطقه جبل کندی است.
 
وی ادامه داد: هم اکنون عملیاتی در 400 هکتار از دریاچه ارومیه در این منطقه آغاز شده که در 40 هکتار آن با کاشت درختچه های گز و قره داغ درصدد تثبیت شنهای روان هستیم./936/203/ب2
ارسال نظرات