۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۳۰۵۳۹۶
رییس عقیدتی سیاسی انتظامی مازندران:

فرهنگ قرآنی سد محکمی در برابر نفوذ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.
مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام‌ علی نوری، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران، عصر امروز در آیین برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم ناجا در بهشهر افزود:‌ این دوره از مسابقات حفظ قرآن کریم در جزء سی و جزء سه قرآن کریم با حضور برادران و خواهران شرق مازندران از شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه به میزبانی بهشهر در حال برگزاری است.

 

وی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن در کارکنان و خانواده نیروی انتظامی شهرستان، ایجاد انگیزه برای هویت فعالیت های قرآنی میان کارکنان، تقویت بصریت دینی کارکنان نیروهای مسلح و صیانت آنان، ارزیابی و شناسایی منتخبین قرآنی نیروهای انتظامی جهت شرکت در مسابقات قرآنی استانی و کشوری است از اهداف این مسابقات است.

 

حجت الاسلام نوری گفت: توجه به بحث حفظ قرآن کریم که سال گذشته از سوی رهبر انقلاب با عنوان نهضت حافظان قرآنی مطرح شد از برنامه‌هایی است که عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با جدیت پیگیری می‌کند.

 

رییس عقیدتی سیاسی انتظامی مازندران تصریح کرد: یکی از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از قرآن و معارف اهل بیت(ع) است که در این عرصه عمل، این سهم را با خون صدها هزار شهید، امضا کرده اند.

 

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی برای همه زمان ها و مکان درس های مهم و آموزنده دارد و همچنان که خداوند ناظر به همه ابعاد و دوران‌های زندگی انسان‌ها از بدو تولد تا جهان دیگر است، قرآن نیز در همین راستا برای ما برنامه های ارزنده و ارزشمند دارد.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به این که بیشترین افراد شاغل در نیروی انتظامی را جوانان تشکیل می دهند، تاکید کرد: هرچه فرهنگ قرآن درنیروهای انتظامی گسترش یابد، دانش و بینش معنوی کارکنان نیز افزایش یافته و در مقابل دشمن درونی و بیرونی مصون می شوند.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه، سبب حل بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود که باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد و همه ما در این راستا تلاش کنیم تا عامل به دستورات الهی و قرآن بایشم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

 

وی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

 

حجت الاسلام نوری با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم آن نگاه عمیق شود، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیرند.

 

وی به اثرگذاری برگزاری مسابقات قرآنی در تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: راه ورود به سایر مباحث قرآنی همین مسابقات است. حجت الاسلام علیزاده دیپلماسی قرآن کریم را بهترین دیپلماسی در مسیر وحدت مسلمانان دانست و گفت: قرآن زندگی و حیات حقیقی به مسلمانان می بخشد.

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ قرآن، فعالیت های قرآنی به صورت آموزش، محافل انس، آشنایی با مفاهیم و مسابقات، از جدی ترین کارهای فرهنگی و معنوی نیروی انتظامی است./1317/202/ب2

ارسال نظرات