۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۳۰۵۴۰۶
رییس بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت سیدالشهدا تهران:

وجود بسیج در کشور سبب خواری و ذلت دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: در مکتب حسینی افراد با همه ایثار و فدارکاری خود در میدان جهاد حضور می‌یابند و بدون دستمزد به محرومان و مظلومان خدمت می‌کنند و همین امر سبب خواری و ذلت دشمنان به ویژه شیطان بزرگ شده است.
حجت الاسلام ولي‌پور

حجت الاسلام ولی‌الله ولی‌پور، رییس بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: فرهنگ ناب بسیجی از مهم‌ترین مؤلفه‌های خیزش و جهش در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب است.

 

وی افزود: بسیج امروز به عنوان یک الگوی کارآمد اسلامی در فعالیت‌های گروهی و جمعی در محافل نظریه پردازی مطرح می‌شود.

 

حجت الاسلام ولی‌پور تصریح کرد: امام خامنه‌ای فرمودند بسیج گنجی پایان ناپذیر است؛ مکتب بسیج همان مکتب شهدا و شهیدان گمنامی است که نام و نشان از گمنامی کسب کردند و همه این ایثار و فدارکاری برگرفته از مکتب امام حسین(ع) و قیام عاشورا است.

 

رییس بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان داشت: در مکتب حسینی افراد بسیجی با همه ایثار و فدارکاری خود در میدان جهاد حضور می‌یابند و بدون دستمزد به محرومان و مظلومان خدمت می‌کنند و همین ایثار و گذشت سبب خواری و ذلت دشمنان به ویژه شیطان بزرگ شده است.

 

وی ابراز کرد: بسیجیان به هیچ عنوان از دشمن هراسی ندارند و همیشه با سلاح جهاد و شهادت در برابر تحقق اهداف دشمنان ایستاده‌اند، به همین دلیل بهترین راه مقابله از نفوذ دشمن استفاده از بسیج و حفظ وحدت و انسجام مردم در کشور است.

 

حجت الاسلام ولی‌پور اظهار داشت: تفکر بسیجی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش حائز اهمیتی داشت و امروز تنها راه مقابله با گروه تکفیری داعش در سوریه نیاز به ایستادگی و مقاومت و تشکیل بسیج مردمی دارد.

 

رییس بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران خاطر نشان کرد: بسیج طلاب در صدور فرمان امام راحل تشکیل شد، در جنگ دفاع مقدس بسیج طلاب 4500 شهید دارد که نخستین طلبه شهید سید یونس رودباری نام دارد که امام راحل درباره ایشان فرمودند من رودباری را از فرزندخودم هم بیشتر دوست دارم.

 

وی بیان داشت: در راستای بزرگداشت هفته بسیج، سازمان بسیج طلاب سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران همایش بزرگی را در سالروز سازمان بسیج طلاب که به فرمان امام راحل در دوم آذر سال 57 تشکیل شد برگزار کرد که در این همایش و گردهمایی علما، ائمه جمعه و جماعت، طلاب و روحانیون، مسؤولان کشوری و لشگری، فرمانده‌های پایگاه‌های بسیج در مدرسه‌های علمیه و مدیران عقیدتی و نظارت حضور داشتند که در پایان از همه علما و روحانیون و از شهدای شاخص روحانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

حجت الاسلام ولی‌پور با اشاره به اهداف این همایش گفت: اعلام تجدید میثاق بسیجیان سازمان بسیج طلاب با امام خامنه‌ای،اهتمام ویژه به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ صحیح بسیجی و فراهم سازی بسترمناسب برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و ارائه راهبردها، راهکارها و شناخت ارزش‌ها و الگوهای مناسب از اهداف این همایش برشمرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف این گردهمایی افزایش کارآیی و اثربخشی پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج طلاب در جهت تحقق اهداف سازمانی و لزوم استفاده از استعدادهای موجود در مدارس علمیه و ایجاد ارتباط با مدیران مدارس علمیه و انگیزه سازی در فرماندهان و مسئولان بسیج طلاب و تجلیل از 350 شهید طلبه و روحانی استان تهران بخصوص خانواده معظم شهیدان غلامرضا سمرقندی «شهید شاخص بسیج طلاب استان تهران» و مصطفی صدر زاده «شهید مدافع حرم» بود./813/303/ب2

ارسال نظرات