۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۰۵۴۱۰
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

تا فتنه هست دفاع و جهاد ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سلطانی رنانی با بیان اینکه تا فتنه هست دفاع هم ادامه دارد، عنوان داشت: خداوند در سوره بقره می فرماید «وقـتِلوهُم حَتّى لاتَکونَ فِتنَةٌ ویَکونَ الدِّینُ لِلّهِ» که همان ادامه راه جهاد با وجود فتنه را نشان می دهد و در کنار این آیات مبانی کلامی و فقهی هم مشروعیت دفاع از دین را روشن تر می کند.
جهاد

حجت الاسلام محمدصادق سلطانی رنانی، روحانی جانباز دفاع مقدس و عضو مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای بسیج از دستبرد دشمنان، اظهار داشت: بایستی آن راهی که از سوی امام خمینی(ره) تعیین شده را با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب ادامه دهیم و مأموریت های بسیج را بشناسیم و مبارزه با استکبار را در عرصه های مختلف سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی نقش روحانیت را در حراست از فرهنگ بسیج ضروری خواند و یادآور شد: امام خمینی(ره) در همان فرمایش اولیه خود در تشکیل بسیج، روحانیت را در کنار طلایه داران مبارزه با استکبار خواندند؛ بنابراین روحانی ما باید هوشیار باشد و رسالت های خود را درک کند و از حیله های شیاطین داخلی و خارجی بی خبر نباشد.

 

حجت الاسلام سلطانی ادامه داد: روحانیت بایستی آنجایی که لازم است به میدان بیاید و روشنگری و تبلیغ کند؛ جرا که انقلاب ما اصلاح امور امت اسلام و احیای سنت پیامبراکرم(ص) بود همانطور که امام حسین(ع) رسالت خود را صیانت از دین جدشان دانستند؛ البته روحانی در کنار این که رسالت اصلی خود را تبلیغ دین می داند باید دین را هم خوب بشناساند و به مردم بفهماند، آن دینی که آل سعود و امثال آن معرفی می کنند دین نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به رسالت الهی روحانی در تفهیم مسیر اهل بیت(ع)، تأکید کرد: نهضتی هم که امام خمینی(ره) برپا کرد با اتکای به فرهنگ اهل بیت(ع) و نهضت عاشورا بود؛ بنابراین روحانیت باید در همه عرصه ها خود را تقویت کند و در این دوره که دشمن از ترفندهای جدید استفاده می کند نیز بتواند از اسلام و نظام اسلامی دفاع کند.

 

روحانی جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس نمی جنگیدیم بلکه از کشور خود دفاع می کردیم، افزود: اصل دفاع امری است که خداوند متعال اجازه داده است و امام هم با تکیه بر همین مبانی و با توجه به تهدیداتی که از سوی دشمن دیدند فرمان به دفاع از کشور را صادر کردند، که این دفاع هم نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا بود که امام هم بیعت با یزیدیان را برخود حرام می دانست.

 

وی در پایان با بیان اینکه تا فتنه هست دفاع هم ادامه دارد، عنوان داشت: خداوند در سوره بقره می فرماید «وقـتِلوهُم حَتّى لاتَکونَ فِتنَةٌ ویَکونَ الدِّینُ لِلّهِ» که همان ادامه راه جهاد با وجود فتنه را نشان می دهد و در کنار این آیات مبانی کلامی و فقهی هم مشروعیت دفاع از دین را روشن تر می کند./1330/ت302/ف

ارسال نظرات