۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۴۲۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

افزایش سرانه مطالعه در کشور نیازمند عزم جدی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که بالا بردن سرانه مطالعه در کشور نیازمند عزم جدی است و تا این عزم شکل نگیرد، این دغدغه از جامعه رفع نمی شود، گفت: آمار سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و این جای تأسف دارد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 7 آذرماه، در دیدار با جمعی از کتابداران بسیجی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، گفت: از این که در چنین کار مقدسی مشغول به خدمت هستید و عرصه را فراهم کرده اید که جامعه با بهترین راه تکامل یعنی کتاب ارتباط برقرار کند، توفیق ارزشمندی است که شما دارید و باید قدر آن را بدانید.

 

وی با تأکید بر این که تلاش در امر کتابداری و کتابخوانی یکی از کارهای مهم فرهنگی در جامعه محسوب می شود، اظهار داشت: به یقین جامعه ای که بتواند ارتباط تنگاتنگی با کتاب برقرار سازد، راه کمال را به روی خود گشوده است و جامعه ای که در این امر موفق نباشد، این توفیق را هم پیدا نمی کند، چراکه کتاب در حقیقت کلید ورود به همه کمالات بشری است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که متأسفانه بین کتاب و جامعه فاصله بسیاری وجود دارد و کتاب نتوانسته است جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند، تصریح کرد: آمار سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و این جای تأسف دارد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید در سرانه مطالعه مردم تحول ایجاد شود و این نیازمند عزم جدی و همگانی است، خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب در این باره مکرر توصیه و راهنمایی می کنند یعنی همه باید در این راستا فعال شوند و همه دستگاه ها اعم از دولتمردان، کابینه و متولیان فرهنگی باید نسبت به این معنا احساس مسؤولیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که بالا بردن سرانه مطالعه در کشور نیازمند عزم جدی است و تا این عزم شکل نگیرد، این دغدغه از جامعه رفع نمی شود، گفت: گامهایی که در این راستا از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برداشته شده بسیار ارزشمند است اما کتابخانه های موجود کافی نیست که جا دارد کتابخانه های عمومی استان گسترش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که نبود کتابخانه در برخی از شهرها و روستاها جای تأسف دارد، افزود: باید در همه شهرها، روستاها و دهستان های این استان کتابخانه عمومی دایر شود و این نیازمند توجه و نگاه جدی متولیان امر کتاب و کتابخوانی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری ابراز داشت: اگر چه راه اندازی کتابخانه در همه نقاط استان نیازمند امکانات کافی است اما باید نگاه ها به این سمت برود و اراده ها به این سمت و سو سوق پیدا کند تا بتوانیم این سفره را در همه جا پهن کنیم.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که همه باید در امر کتاب و کتابخوانی وارد میدان عمل شوند و خود را مؤظف بدانند، گفت: طرح نذر کتاب و این که کتاب ها از درون خانه ها جمع آوری می شود، بسیار خوب است چراکه انگیزه ایجاد می کند و زمینه مشارکت همگانی را بالا می برد و باید ادامه پیدا کند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که کتابخانه های مجازی، سایت ها و اینترنت هر چه قدر هم گسترش پیدا کنند، نمی توانند جای کتاب را بگیرند، افزود: کتاب و توجه به کتابخوانی از گذشته بوده و خواهد بود و این یک واقعیت غیرقابل انکار است؛ بنابراین محکم و با اراده قوی در این راه پیش بروید چراکه کتاب مسأله ای اساسی و ریشه دار است.

 

وی در پایان، نگاه بسیجی را گسترش دهنده و رونق دهنده همه امور دانست و با تأکید بر این که باید این تفکر و فزهنگ در همه امور از جمله کتابخانه ها و کتابخوانی به معنای واقعی راه پیدا کند، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که هر جا تفکر بسیجی ورود پیدا کرده است، آن امر رونق یافتهو توانستیم به توفیق دست یابیم و در عرصه کتاب و کتابخوانی هم همین است که با نگاه بسیجی انشاءالله به توفیق خواهیم رسید./9457/202/ب1

ارسال نظرات